Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[warsztat] E186 145-9 & 248-1...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:14, 21 Lut 2014    Temat postu: [warsztat] E186 145-9 & 248-1...

Tymczasem w moim Paint'cie i warsztacie...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez headder dnia Sob 20:50, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trip1
Nowy forumowicz



Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 3:12, 21 Lut 2014    Temat postu:

Mam pytanie co to za trasa ? Bo super wygląda ten fragment który widnieje na zdjęciu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubazadam97
Repainter



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:53, 21 Lut 2014    Temat postu:

Headder, proszę Cię, powiedz mi dokładnie jak zapisujesz plik itd. że nie ma u Ciebie tego połysku ! Ja mam jeszcze u siebie przewozów regionalnych repaint właśnie tego loka i szkoda by sie zmarnował Sad

PS: Świetnie wyglądają te repainty !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falubazadam97 dnia Pią 7:56, 21 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:01, 21 Lut 2014    Temat postu:

Trip1 napisał:
Mam pytanie co to za trasa ? Bo super wygląda ten fragment który widnieje na zdjęciu Smile


Więcej info masz tu:
www.railworks.fora.pl/trasy-i-scenariusze,9/trasa-balezno-mosty,690.html

Nadal czekam na sygnalizację, a trasa się powoli buduje (ostatnio mało co tam ruszałem, bo nie miałem czasu - nazwa mapy się zmieni). Mapa niestety jest dosyć kapryśna, miejscami jest 8 tysięcy obiektów i nawet mój proc, wykręcony ponad poziom FX-4100 czy i3-3100 czasem nie daje rady.

falubazadam97 napisał:
Headder, proszę Cię, powiedz mi dokładnie jak zapisujesz plik itd. że nie ma u Ciebie tego połysku ! Ja mam jeszcze u siebie przewozów regionalnych repaint właśnie tego loka i szkoda by sie zmarnował Sad

PS: Świetnie wyglądają te repainty !


Dzięki! Mam parę jeszcze poprawek. Tekstury wyciągam do formatu .dds przy pomocy RSBinTool, potem pliki .dds wysyłam do Photoshop'a przy pomocy DTXBmp, tam edytuję i odwracam proces.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubazadam97
Repainter



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:23, 21 Lut 2014    Temat postu:

Cytat:

Dzięki! Mam parę jeszcze poprawek. Tekstury wyciągam do formatu .dds przy pomocy RSBinTool, potem pliki .dds wysyłam do Photoshop'a przy pomocy DTXBmp, tam edytuję i odwracam proces.


A mógłbyś mi jeszcze tylko powiedzieć:
- w jakim formacie zapisujesz plik w photoshopie,
- w jakim w DTXBmp (DTX ile...) ?
Po prostu chce odnaleźć swój błąd dlatego tak pytam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falubazadam97 dnia Pią 8:25, 21 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:36, 21 Lut 2014    Temat postu:

falubazadam97 napisał:
Cytat:

Dzięki! Mam parę jeszcze poprawek. Tekstury wyciągam do formatu .dds przy pomocy RSBinTool, potem pliki .dds wysyłam do Photoshop'a przy pomocy DTXBmp, tam edytuję i odwracam proces.


A mógłbyś mi jeszcze tylko powiedzieć:
- w jakim formacie zapisujesz plik w photoshopie,
- w jakim w DTXBmp (DTX ile...) ?
Po prostu chce odnaleźć swój błąd dlatego tak pytam.


W DXTBmp, eksportuje prosto z .dds do Photoshopa, tam zapisuję backup do formatu .PS, po czym teksturę zapisuje w .bmp, którą importuje w DXTBmp i zapisuję do .dds. Potem w RSBinTool otwieram teksturę modelu i do niej importuje nowy plik .dds. Zapisuję i voula.


PS. Zaktualizowałem pierwszy post, wrzuciłem screeny, z poprawionym modelem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez headder dnia Pią 10:22, 21 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:30, 21 Lut 2014    Temat postu:

Dobra robota! Jak widzę te postępy naszych dodatków to mam ochotę rzucić w trzy diabły trasę Szczecin-Lubeka i zająć się jakąś trasą typowo polską... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:36, 21 Lut 2014    Temat postu:

pawerybs napisał:
Dobra robota! Jak widzę te postępy naszych dodatków to mam ochotę rzucić w trzy diabły trasę Szczecin-Lubeka i zająć się jakąś trasą typowo polską... Wink


Nie byłby to zły pomysł Pawle.

PS. Repaint'y używają modelu Traxx F140DC autorstwa chłopaków z [link widoczny dla zalogowanych] (Giovanni Grasso & Nicola Mangialardo).

W symulatorze będą więc widnieć jako PL AI E186 xxx, gdyż nie jest to wersja 4 panto, a 2 panto.

Jak tylko wydana zostanie paczka z F140MS, to przerzucę tekstury na nowy model. Z tego co widzę po plikach dla wersji BR185 czy BR146, wszystkie mają identyczne mapowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:48, 21 Lut 2014    Temat postu:

Kurcze... sam już nie wiem... (sorry za off topic...), ale tyle się dzieje na naszej scenie ostatnio, że faktycznie powinienem chyba wykorzystać swoje siły i nadal rzeźbić nasze dodatki, a trasę do Lubeki zostawić na później... A co proponujesz z tras? Nie ukrywam, że wolałbym jakąś realną i przebiegającą przez Poznań...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:21, 21 Lut 2014    Temat postu:

pawerybs napisał:
Kurcze... sam już nie wiem... (sorry za off topic...), ale tyle się dzieje na naszej scenie ostatnio, że faktycznie powinienem chyba wykorzystać swoje siły i nadal rzeźbić nasze dodatki, a trasę do Lubeki zostawić na później... A co proponujesz z tras? Nie ukrywam, że wolałbym jakąś realną i przebiegającą przez Poznań...


Choćby Poznań - Piła? Nie ma tam masy przystanków, Google Maps jest.
Wiesz... Poznań Główny się zmienia, układ torowy tam, to już wiele godzin roboty. Samo położenie tam sieci to byłaby istna masakra. Na dodatek nie mamy do RW zmodernizowanych bramek i wysięgników bramkowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:51, 21 Lut 2014    Temat postu:

Poznań Główny zostawiłbym na koniec - to oczywiste. Pomyślę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:21, 21 Lut 2014    Temat postu:

pawerybs napisał:
Poznań Główny zostawiłbym na koniec - to oczywiste. Pomyślę Smile


No ja myślę! Smile

Wracając do tematu...

Teraz muszę tylko uzyskać zgodę ze strony RAILSIMit na publikację.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez headder dnia Sob 17:15, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
105N #338
Starszy użytkownik



Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Górny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:34, 21 Lut 2014    Temat postu:

No właśnie, jeśli chodzi o tekstury to mam pytanie, jest jakiś fajny tutorial w którym jest opisana ich edycja ? Mianowicie:
-Jakie pliki są za nie odpowiedzialne
-Jak je wyciągnąć z modelu
-Jakim programem je zmieniać/przerabiać

Jeśli w złym temacie proszę o przeniesienie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 2:41, 22 Lut 2014    Temat postu:

falubaz co do plików dds, to im jaśniejszy kolor (jeśli chodzi o połysk to pewnie mip mapa zawiodła - takie coś jak oblodzenie?) mip mapy tym system interpretuje kolor jako większa wypukła. Jesli byś dał cały jasny fiolet, to byś uzyskał "płaską" wypukłość, czyli efekt równego oblodzenia. Z mip mapy wymazujesz zatem wszystkie niepotrzebne elementy i zostawiasz tylko istotne krzywizny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubazadam97
Repainter



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:57, 22 Lut 2014    Temat postu:

xrayPL napisał:
falubaz co do plików dds, to im jaśniejszy kolor (jeśli chodzi o połysk to pewnie mip mapa zawiodła - takie coś jak oblodzenie?) mip mapy tym system interpretuje kolor jako większa wypukła. Jesli byś dał cały jasny fiolet, to byś uzyskał "płaską" wypukłość, czyli efekt równego oblodzenia. Z mip mapy wymazujesz zatem wszystkie niepotrzebne elementy i zostawiasz tylko istotne krzywizny.


Już jest wszystko ok - http://www.railworks.fora.pl/tabor,5/przewozy-regionalne-e483-020,774.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falubazadam97 dnia Sob 9:00, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin