Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pytania: przechylne pudło, zmiana pozycji kamery w kabinie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Developer
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vidget.PL
Użytkownik



Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 100
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Murowana Goślina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:55, 25 Maj 2019    Temat postu: pytania: przechylne pudło, zmiana pozycji kamery w kabinie

Tak jak w temacie. Mam dwa pytania, gdzie na drugie dostałem odpowiedź w innym temacie, którego nie mogę znaleźć. Razz

1. Jak zrobić/edytować przechylne pudło w wagonie/loce?
2. Jak zmienić pozycję kamery w kabinie [chodzi o znaczenie X Y Z w skrypcie]

z góry dzięki za odpowiedź Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:34, 25 Maj 2019    Temat postu:

1. To zależy. Rozwiń swoją myśl. Chcesz zrobić swój model czy edytować już istniejący?
2. http://www.railworks.fora.pl/pomoc,13/edycja-widoku-kamery-pasazera,1667.html Temac co prawda dotyczy widoku z kamery pasażera ale edytuje się go tak samo tylko tylko trzeba edytować plik odpowiedzialny za widok z kabiny. Nie robi się tego w skrypcie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vidget.PL
Użytkownik



Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 100
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Murowana Goślina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:41, 25 Maj 2019    Temat postu:

aaaa rzeczywiście! to był temat który był pisany nie przez mnie Laughing ale beka, sory i dzięki.

co do przechylnego pudła - chciałbym wiedzieć jak wygląda "conteiner" odpowiadający za przechylne pudło i gdzie można go znaleźć, chyba, że nie jest to skrypt zapisany w .bin, tylko jakaś kość modelu czy coś. Nie wiem czego konkretnie mam szukać aby zedytować wartość przechyłu, bądź go "zaaplikować" w modelu, który go nie posiada. Jeżeli przechył pudła jest zapisywany w .bin, to mógłbym poprosić o jakikolwiek przykład jak to wygląda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:04, 25 Maj 2019    Temat postu:

Wychylne pudło to animacja i skrypty.
Animacja niemożliwa do edycji. Może to zrobić jedynie osoba mająca dostęp do edycji modelu. Skrypty o ile nie są zaszyfrowanie można edytować ale i tak jedyne co działasz to możliwość przyspieszenia animacji i nic więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vidget.PL
Użytkownik



Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 100
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Murowana Goślina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:14, 28 Maj 2019    Temat postu:

to takie buty, dzięki wielkie Very Happy
EDIT: ciągnąc dalej temat przychylnego pudła, gdzie dokładnie trzeba zrobić tę animację? podejrzewam ze coś z wózkiem, w jakby połowie takie wsporniki po bokach jego ramy czy jak to tam nazwać, zgadza się? czy tę animację trzeba zrobić w [chyba bo nie pamiętam dokładnie] pivocie. W temacie modelowania jeszcze jestem troszku zielony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vidget.PL dnia Wto 8:22, 28 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:13, 28 Maj 2019    Temat postu:

Animujesz to co ma się animować czyli całe pudło, nie wózki. Jeżeli masz przykładowo wagon który został podzielony na kilka/kilkanaście osobnych obiektów to musisz je połączyć lub przypisać im parenta(rodzica) inaczej będzie się animował jeden obiekt a nie cały wagon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vidget.PL
Użytkownik



Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 100
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Murowana Goślina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:20, 28 Maj 2019    Temat postu:

czyli jakby przyklejenie ich? a co do samej animacji pudła, to załóżmy że takowy wagon zrobiłem, ale w którym dokładnie miejscu trzeba utworzyć tę animację? po zaznaczeniu wagonu trzeba po prostu dać wymaganą przeze mnie animację i to tyle?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:44, 28 Maj 2019    Temat postu:

Jeżeli masz kilkanaście obiektów to możesz:

Połączyć większość i wówczas masz to wszystko jako jeden element
( nie łączymy wózków i osi. One mają być osobnymi obiektami)

Przypisać parenta do każdego obiektu.
Działa to na takiej zasadzie: Mając obiekty A, B, C, D i E ustawiasz dla obiektów B, C, D, i E parenta np A. Gdy obiekt A poruszy się w lewo obiekty B, C, D, i E również. Będą za nim podążać

Animację najlepiej robić na sam koniec gdy wszystko już mamy wymodelowane i skonfigurowane. Animację można zrobić na dwie części: ( wymaga kombinowania) część 1 w lewo, część 2 w prawo albo zrobić to wszystko w jednej animacji. Animację robisz wybierając obiekt, wartość przechylenia w stopniach i tworząc keyframe. Na internecie znajdziesz więcej info o robieniu animacji. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vidget.PL
Użytkownik



Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 100
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Murowana Goślina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:05, 28 Maj 2019    Temat postu:

ok, dużo pomogłeś, więcej pewności do tego co mam szukać!
dzięki wielkie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Developer Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin