Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Tutorial] Jak jeździć Czeskimi lokomotywami CD151.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> FAQ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:48, 24 Kwi 2013    Temat postu: [Tutorial] Jak jeździć Czeskimi lokomotywami CD151.

Poniższe numery punktów zaznaczone są na screenie (UWAGA WAŻNA KOLEJNOŚĆ WYKONANIA).

1. Włączyć "Aktivace Pulpitu". - Pokrętłem w prawo

2. Włączyć podświetlenie zegarów (jeżeli noc) - Pokrętłem w lewo lub prawo (w lewo moim zdaniem zegary lepiej wyglądają)

3. Włączyć światło kabiny (jeżeli noc, potem przed ruszeniem można wyłączyć) - Pokrętłem w lewo

4. Włączyć reflektor górny- W checzach tylko w nocy (Pokrętłem w prawo dwa razy), na PKP także w dzień (Pokrętłem w prawo raz).

5. Włączyć reflektory dolne białe - przednie (te dwa pokrętła raz w prawo). UWAGA włączamy też w dzień, w Czechach w dzień lok jedzie na
2-wóch światłach dolnych. Tylne można stosować do np. sygnału światła manewrowe aby włączyć tylni reflektor biały - pokrętło w lewo

6. Reflektory dolne czerwone - włączyć tylne (tylko przy jeździe bez wagonów) - dwa pokrętła w lewo

7. Włączyć HV ZAP/0 (silniki) - Pokrętłem mocno w lewo i chwilę przytrzymać

8. Podnieść pantografy - Tylny (do jazdy w przód) - Pokrętłem w lewo, przedni - Pokrętłem w prawo, oba (niekiedy pod czas postoju na dużej
stacji i przy rozruchu składu z dużej stacji, chodzi o mniejsze przeciążenia sieci, stosowane np. na Kraków Główny) - pokrętłem w dół

9. Włączyć Wentylatory - Pokrętłem w prawo jeśli wszystko ok usłyszymy dźwięk wentylatorów

10. Ustawić odpowiednio system MIREL (opisane osobno niżej)

11. Odhamować hamulec lokomotywy - zaworem w górę lub klawisz [ - potem tego hamulca używamy tylko jeżeli jedziemy samą lokomotywą bez
wagonów, a z wagonami hamulca pociągu.

12. Odhamować hamulec pociągu - zaworem w górę (Uwaga ręcznie w kabinie albo klawiszem ; a nie koniecznie będzie prawidłowo działała
wajcha z menu F4, w ogóle do obsługi CD151 nie polecam menu z pod F4)

13. Włączyć nawrotnik na jazdę do przodu (klawisz W).

14. Kombinowany nastawnik raz do góry (lub raz A) jesteśmy na pozycji jazdy i teraz jeżeli damy kolejny raz do góry (lub A) Liczba na
wyświetlaczu (numer 15) to teraz lokomotywa jest na pozycji nastawnika 1. Jak klikniemy jeszcze raz A to będzie na 2 a max to 56. Można
też nacisną A i przytrzymać, wtedy zacznie automatycznie zwiększać ale UWAGA przy ruszaniu na początku nie przesadzić, bo będzie poślizg
albo wywalenie bezpieczników żeby nie spalić silników (już przy 25 jak damy od razu po ruszeniu),i lok stanie, więc zwiększać dopiero ze
wzrostem prędkości. Aby wyłączyć automatyczne zwiększanie (raz D). Natomiast aby zmniejszyć tą liczbę o 1 trzeba dać (raz D lub do dołu) a
żeby dać na zero (dwa razy D). Dalsze klikanie D z pozycji zero włączy hamulec elektrodynamiczny. Tym hamulcem można przyhamować z dużej
prędkości lub zapobiegać rozpędzaniu z górki, do hamowania w celu zatrzymania (np. na stacji) używać zwykłego hamulca pociągu.

16. Aby nie dopuścić do wywalenia bezpieczników przy ruszaniu, obserwować wskaźnik natężenia prądu (kA) jeśli strzałka dojdzie do
czerwonej kreski w 3/4 skali to wywali bezpiecznik (należy po zachamowaniu ustawić nastawnik na pozycję 0 i jeszcze raz włączyć silniki)
i włączy MIREL (po zahamowaniu do zera należy nacisnąć wtedy ENTER by zresetować MIREL).

Pod czas szybkiego ruszania możemy też używać piaskarki (klawisz X) by zmniejszyć poślizg kół.

SYSTEM MIREL (uwaga przestawiać po dojściu do punktu 10 opisu wyżej a przed odhamowanie hamulca lokomotywy):

Ustawiamy na klawiaturze numerycznej (Num Lock włączony), ja mam stacjonarny w laptopach nie wiem dokładnie jak używać klawiatury
numerycznej ale jakoś z klawiszem specjalnym (Fn).

Ustawienie startowe na wyświetlaczu (punkt 17): 40 pozwala na jazdę manewrową do 40 km/h powyżej włącza hamowania awaryjne
Dodatkowo co 15 sekund albo po usłyszeniu sygnału dźwiękowego trzeba czuwak resetować przyciskiem (punkt 1Cool lub chwilę przytrzymać Q,

Wyłączenie systemu:

+ -> na wyświetlaczu wyświetli: REZ
ENTER -> na wyświetlaczu wyświetli: POS - manewrowa do 40 + resetowanie czuwakiem
+ -> na wyświetlaczu wyświetli: PRE - prędkość max taka jak sobie ustawisz + info z semaforów (opcja testowana puki co) + resetowanie

czuwakiem
+ -> na wyświetlaczu wyświetli: VYL - prędkość max taka jak sobie ustawisz + resetowanie czuwakiem
resetowanie czuwakiem
+ -> na wyświetlaczu wyświetli: ZAV - można jechać do 160 (vMax lokomotywy), nie ma resetowania czuwakiem.

wybraną pozycję z powyższych zatwierdzamy ENTER -> na wyświetlaczu wyświetli: tyle ile możemy jechać potem włączy hamowanie awaryjne z
powodu przekroczenia prędkości (po zahamowaniu do zera należy nacisnąć wtedy ENTER by zresetować MIREL).

Dla PRE i VYL ustawienie Vmax robi się: ++ENTER i wtedy za pomocą + i - ustawić prędkość

SCREENY Z NUMERACJĄ:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Śro 16:48, 24 Kwi 2013, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
keybi
Użytkownik



Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:44, 24 Kwi 2013    Temat postu:

Wow, wielkie dzięki Gordon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maol120
Użytkownik



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:49, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Wszystko wiem tylko wyłącza mi się MIREL, i jakim przyciskiem się trąbi nic tu nie piszę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 2:21, 25 Kwi 2013    Temat postu:

To sobie ustaw mirel na ZAV to go wyłączy. Trąbi się tym czy zawsze w tej grze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maol120
Użytkownik



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 3:55, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Nie ma ZAV jest tylko REZ MAX i te 40 i dalej się nie da. Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:29, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Jest jest, trzeba:

+ ENTER +++ ENTER

zresztą napisałem to u góry, nie lubię się powtarzać, proszę czytać ze zrozumieniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> FAQ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin