Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cesky_Kretek - post powitalny!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Obiekty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cesky_Kretek
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:03, 19 Sty 2014    Temat postu:

Witam serdecznie wszystkich użytkowników, z racji tego że to mój pierwszy post na tym forum to mam nadzieję, że współpraca na polskiej scenie RailWorksa będzie przebiegać pomyślnie.

Na początku przepraszam, że to w takim - a nie innym temacie, ale śledzę od jakiegoś czasu rozwój dodatków kolegi Szocia i @Lxd2-352, więc postanowiłem dołączyć do tego forum, oraz wtrącić swoje 'trzy grosze'.

Przyznam szczerze, iż zakupiłem TS2014 tylko i wyłącznie dla tramwajowych dodatków autorstwa wyżej wymienionych kolegów, które niedługo ujrzą światło dzienne. Pochodzę z Częstochowy, gdzie sieć tramwajowa nie jest zbyt rozległa, a wręcz przeciwnie - średnicowa (łączy ze sobą północ i południe miasta). Wyszedłem z założenia, że skoro powstaje najpopularniejszy (a jednocześnie do niedawna jedyny w Częstochowie) tramwaj Konstal 105N(a), a także cały szereg infrastruktury tramwajowej do RailWorksa, to dlaczego nie zabrać się za stworzenie częstochowskiej linii tramwajowej.

Postępy prac na razie raczkują, z racji tego iż dopiero uczę się modelowania. Od blisko dziesięciu lat współpracuję ze sceną symulatora MaSzyna tworząc doń dodatki - w głównej mierze tekstury, które są moim konikiem. Obecnie produkuję budynki w programie Google SketchUp przy pomocy zdjęć z Google StreetView. W najbliższym czasie mam zamiar wybrać się do Częstochowy, w celu sfotografowania wszystkich budynków wzdłuż linii tramwajowej, aby uzyskać materiał wysokiej jakości. Na razie nie zakładam tematu w dziale warsztatowym, gdyż dopiero projekt jest w powijakach.

Dlaczego o tym piszę i dlaczego tutaj?
Zwracam się tutaj głównie do osób, które narzekają, że modele nie są wydane, a dostępna jest setka filmików itd.. Przede wszystkim jak już wyżej niektórzy wspomnieli, dodatki tworzy się w wolnym czasie który jest najcenniejszy, a zwyczajnie go w dzisiejszych realiach brakuje. Kto nie umie tego zrozumieć, to znaczy że jedynym jego zajęciem to przesiadywanie przez 14 godzin przed komputerem. Jeśli poczuł się ktoś dotknięty, to sorry, ale problem leży nie wśród twórców, którzy mają swoje życie i ważniejsze sprawy, niż siedzenie codziennie po kilka godzin nad dodatkiem.
Drugą sprawą - a za razem najważniejszą kwestią publikacji takich informacji, filmików itp.. jest chęć powiadomienia sceny twórców, iż taki dodatek jest w przygotowaniu i bezsensownym byłoby dublowanie projektów. Skoro koledzy robią już Konstala i infrastrukturę tramwajową, jedyne co możemy to kibicować im, a jednocześnie zastanawiać się jaki model innego tramwaju można wykonać.
Weźmy też pod uwagę fakt, że model prawdopodobnie nie zostanie wydany sam. Jeśli twórcy cenią swoją pracę (a na pewno tak jest) to nie zostawią Was - graczy - z samym modelem. Bo i gdzie mielibyście go wstawić? Na trasę Hamburg? Bez żartów. Nie po to w trakcie prac jest również trasa Kotowice, aby została wydana kiedyśtam. Kiedy taka paczka zostanie przygotowana w całości, to mam nadzieję, że zmotywuje to resztę sceny i ruszy tworzenie dodatków tramwajowych na większą skalę.

Jestem przekonany w stu procentach, że gdyby wszystko było gotowe w takiej formie jakiej chcą twórcy, to na pewno dostalibyście do pobrania wszystkie dodatki. Sam mam rozgrzebany projekt do wspomnianego już symulatora MaSzyna, ale z powodu braku modelów wagonów osobowych duża paczka tekstur czeka na swoją premierę. Poświęciłem jej dwa lata pracy, ale widocznie musi jeszcze poczekać na swoją kolej.

Mam nadzieję, że ten powitalny post ostudzi trochę atmosferę, naświetli szerzej powody dla których twórca nie wydaje tak szybko dodatku.

A jeśli i ten długi post dalej ciebie, drogi użytkowniku, nie przekonuje i dalej chcesz obwiniać twórcy o brak gotowego dodatku, to wiedz jedno: nikogo nie obchodzi to, że ty chcesz TO, TU i TERAZ. Dopóki tego nie zrozumiesz, to scena RailWorksa może pozostać w takim samym stanie, zamiast ciągle się rozwijać. Do tego potrzeba wzajemnego wsparcia i pomagania sobie.

Pozdrawiam,
Grzegorz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cesky_Kretek dnia Nie 22:13, 19 Sty 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:02, 20 Sty 2014    Temat postu:

Cześć, postanowiłem wydzielić Twój post, ponieważ uważam, że zasługuje on na oddzielny wątek, a nie chowanie się gdzieś tam w dyskusji!

Witamy na forum i muszę powiedzieć, że się wzruszyłem czytając Twoją wypowiedź, ponieważ nikt jeszcze nie wykazał się taką ilością zrozumienia!

Wszelka współpraca mile widziana! A i myślę, że koledzy, do których się odniosłeś również nabiorą większej motywacji po takiej wypowiedzi, a nie po wypowiedziach z pretensjami!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szociu
Moderator/BetaTester



Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:22, 21 Sty 2014    Temat postu:

Dziękuję w imieniu swoim, jak i również Dawida (Lxd2-352) za te słowa.
Jak już rozmawialiśmy na Facebook'u z Grześkiem, bardzo chętnie podejmiemy współpracę przy odwzorowaniu kolejnej polskiej sieci tramwajowej i myślę, że ta współpraca będzie bardzo owocna.
Odnośnie samego wagonu 105Na, myślę, że finalny produkt wynagrodzi wszystkim taki czas oczekiwania. Jako pierwsza zostanie wydana wersja beta, aby wspólnie z Wami wyłapać jakieś ewentualne błędy. W finalnej wersji zostanie jeszcze dodane parę ciekawych funkcjonalności, jak m.in. symulacja awarii, czy zapowiedzi przystanków, które się na betę na razie nie załapią, ale o tym później. Wink
Już na chwilę obecną sam skrypt .lua dotyczący działania wagonu to ok. 300 linijek, nie mówiąc już o plikach XML z udźwiękowieniem.
Zależy nam na tym, aby wagon zachowywał się jak w rzeczywistości, zarówno jeśli chodzi o fizykę, jak i działanie całego oprzyrządowania i jego zależności od siebie. Myślę, że z naszej pracy zadowoleni będą nawet najwięksi "narzekacze". Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szociu dnia Wto 15:01, 21 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:32, 21 Sty 2014    Temat postu:

Szociu - myślę, że jakieś screeny i informacje (od czasu do czasu) o postępie prac pozwoliłyby "narzekaczom" i oczekującym na stwierdzenie, że projekt żyje Smile wtedy można czekać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:52, 21 Sty 2014    Temat postu:

Cesky_Kretek - również witam na naszym forum i zapraszam do zaglądnięcia na moją stronę Smile Jako, że siedzę w modelach już ponad 3 lata to chętnie służę pomocą jakby co. Pozdrawiam i powodzenia!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cesky_Kretek
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:57, 22 Sty 2014    Temat postu:

Witajcie ponownie,
szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiego przyjęcia, ale bardzo mi miło że pozytywnie odebraliście mój post. Smile Dziękuję nawet za jego wyróżnienie, czego zupełnie się nie spodziewałem.

Fajnie, że Piotr uchylił rąbka tajemnicy co do wydania bety konstala - może zrobi się też większy ruch na scenie jeśli ludzie będą kupować/pobierać RailWorksa dla nowych dodatków.

@pawerybs: dziękuję za chęć pomocy, Twoją stronę już wielokrotnie odwiedzałem, na razie tworzenie do RailWorksa zostało odłożone na bok, podobnie jak niektórzy walczę z sesją na uczelni, a od przyszłego tygodnia zaczynam nową pracę (co prawda nie w transporcie szynowym, a drogowym) ale jestem dobrych myśli i liczę, że od lutego prace ruszą nad produkcją modeli. Na pewno zgłoszę się do Ciebie abyś wytłumaczył/pomógł mi z tworzeniem spline'ów (chodniki itp.) bo tego zupełnie nie umiem ugryźć - nawet po wskazówkach Szocia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:02, 22 Sty 2014    Temat postu:

Co do tego kupować/pobierać, proszę zapoznaj się z regulaminem w dziale administracja albo w mojej stopce kliknij w link Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cesky_Kretek
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 2:01, 22 Sty 2014    Temat postu:

xrayPL napisał:
Co do tego kupować/pobierać, proszę zapoznaj się z regulaminem w dziale administracja albo w mojej stopce kliknij w link Razz

Szczerze mówiąc przy obecnych realiach rynku gier, głupotą jest pobierać piraty. Sam przyznam się, że ściągnąłem TS2013 jakieś pół roku temu zobaczyć jak wygląda edytor itd., ale pirat - jak to pirat - nic nie działało tak jak trzeba. Wywaliłem to tak szybko jak zainstalowałem, poczekałem do grudnia i na promocji na Steam kupiłem TS2014 z paczką dodatków za "majątek" - 7 euro. Wszystko działa jak trzeba, bezpośredni dostęp do update'ów itd.. Naprawdę, dziś więcej problemów w użytkowaniu stwarzają piraty niż oryginały, które są tanie jak barszcz na przecenach.

Na rozluźnienie atmosfery i zachęcenie do wspierania twórców: http://www.youtube.com/watch?v=rP2MDtWu5t0 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:55, 22 Sty 2014    Temat postu:

Słuchaj, Ustawa o Prawie autorskim (tylko nie pamiętam czy chodzi o samą muzykę czy ogólnie o "dzieła" wszelkiego typu) dopuszcza posiadanie pirata na 24h właśnie w celu przetestowania. Nie widzę większego problemu jeśli ktoś ściąga w celu sprawdzenia i idzie kupić. Tak powinno być w zasadzie, żeby nie kupować w ciemno i być zadowolonym. W zasadzie zastanawiam się, czemu RW nie wydało shareware żadnego albo chociaż demo. Uniknęli by wielu pirackich pobrań.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
105N #338
Starszy użytkownik



Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Górny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:53, 25 Sty 2014    Temat postu:

Cesky_Kretek ma rację nie ma sensu pobierać piratów gdy na allegro cena za ten symulator jest śmieszna ---> [link widoczny dla zalogowanych] ( tylko nie wiem czy to można zaktualizować... )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:00, 25 Sty 2014    Temat postu:

@Mikulek - KAŻDA wersja Train Simulator będzie zaktualizowana AUTOMATYCZNIE do najnowszej przez platformę Steam. Tak to działa!
@Cesky_Kretek - co do obiektów spline nazywają się w TS Loft Objects. Jakby co to napisz mi na priva - napiszę Ci jak robi się obiekty loft. Dużo zależy też od tego jaki program 3D używasz. Ja używam 3D Crafter.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szociu
Moderator/BetaTester



Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:35, 25 Sty 2014    Temat postu:

My tu gadu, gadu, a wersja Beta 105Na wkracza w ostatnią fazę przygotowań do publikacji. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:36, 25 Sty 2014    Temat postu:

No to super! Jakieś fotki może?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szociu
Moderator/BetaTester



Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:24, 26 Sty 2014    Temat postu:

Nie chcemy zdradzać szczegółów, aby użytkownicy mieli parę niespodzianek, pokażę może szafę bezpiecznikową za kabiną motorniczego na smaczek. Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szociu dnia Nie 0:24, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:15, 26 Sty 2014    Temat postu:

O rany! Fotoreal!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Obiekty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin