Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Warsztat] Prosta sygnalizacja
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Obiekty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:12, 15 Paź 2012    Temat postu:

To tylko render, z odpowiednim presetem, chciałem zobaczyć wszystkie detale.




Czeskie sygnały są tu, imponuje liczba modeli 774:
[link widoczny dla zalogowanych]

Po wrzuceniu, można zwariować w edytorze od ilości, a jednak tworzą trasy i mają spokój z tym przez parę lat, aż nie pojawią się jakieś nowe. Choć widziałem testując je, że mają już przestarzałe shader'y.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:19, 15 Paź 2012    Temat postu:

A no tak render z maxa to jak się nie ustawi oświetlenia sceny itd, to tak właśnie wygląda. Ale czesi wiem, że mają dużo elementów takich jak u nas, np. tarcze manewrowe, w podstawowych trasach RW tego nie ma. U nas oprócz semaforów ważne jest jeszcze takie coś jak blokada SBL i tarcze ostrzegawcze i powtarzacze, bo to jest na każdej linii. No jeśli czesi mają 722 elementy to ja mam około 120, (przy czym część elementów to ten sam skrypt, bo np. każdy semafor mam w wersji lewej prawej i po prostu prosto na słupie), większość to świetlne w różnych konfiguracjach + kilka kształtowych przy czym trzeba by jeszcze dorobić kształtowe tarcze manewrowe i ostrzegawcze, ale to tylko 2 modele proste to najwyżej dorobię jak by to wszystko działało. A mam też bramki na semafory i semafory bez słupów do zawieszenia na bramce do takich tras jak CMK.

Jakie światła się mają wyświetlać jest oczywiście w instrukcji E1:

[link widoczny dla zalogowanych]

A o blokadzie SBL (białe słupy podające czy odcinek jest zajęty) np. tutaj:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 20:34, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:36, 19 Paź 2012    Temat postu:

a ja pragnę zauważyć, że w okolicach dworca gdańskiego głownego jest mnóstwo sygnałów, które nie są wychylone ani na prawo ani na lewo i wyglądają jak te sygnały, które zostały tutaj przedstawione. Oto przykład z google earth: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:07, 19 Paź 2012    Temat postu:

BTW, ładna fota z tego Panoramio! Szkoda, że Gordon nie chcesz się przekonać na 100% do RW, bo BAAAARDZO byś nam pomógł ruszyć z kopyta. Cały czas się dziwię, tak między nami, że jeszcze komuś chce się grzebać w takim starociu jak MSTS (z całym szacunkiem, bo grałem w to namiętnie, ale z ... 8 lat temu!)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:39, 19 Paź 2012    Temat postu:

ja tez pykałem. Ale cięzko się robiło trasy w edytorze, wiec odpuściłem:(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:06, 20 Paź 2012    Temat postu:

pawerybs napisał:
BTW, ładna fota z tego Panoramio! Szkoda, że Gordon nie chcesz się przekonać na 100% do RW, bo BAAAARDZO byś nam pomógł ruszyć z kopyta. Cały czas się dziwię, tak między nami, że jeszcze komuś chce się grzebać w takim starociu jak MSTS (z całym szacunkiem, bo grałem w to namiętnie, ale z ... 8 lat temu!)


Skoro wywołano mnie do tablicy to tak: Do Msts jest ponad 2000 km polskich tras w tym Warszawa Kraków przez CMK, jest tam i dworzec centralny i inne cuda. Dodatkowo obiecałem wykonać obiekty do Krakowa i wykonam skoro obiecałem, zanim tego nie zrobię to nie będę się brał za inny symulator. Zresztą wątpliwe abyście mieli ze mnie w przyszłości wielki pożytek, bo nawet jak coś zrobię do RW to będą to raczej konwersje czegoś co kiedyś zrobiłem do MSTS niż nowe produkcje, gdyż teraz już nie mam tyle czasu na gry komputerowe co kiedyś, dlatego radzę rozwijać scene samemu i nie liczyć, że gordon przyjdzie i zrobi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Sob 19:09, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:40, 20 Paź 2012    Temat postu:

Gordon dobre konwersje też się przydadzą. Rw ma fajny silnik i nawet najprostrze bryły 3d wyglądają okej:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:44, 20 Paź 2012    Temat postu:

Gordon, nie chodzi o to, że ktoś liczy na to, że "Gordon przyjdzie i zrobi". Jak wiesz ja robię swoje i nie rozglądam się po innych. Uczę się nowych rzeczy, ale próbujemy także pozyskać nowych ludzi do RW!
Piszesz, że jak coś zrobisz to będą to "konwersje z MSTS"... Super! I o to chodzi! RailWorks ma być naturalną kontynuacją MSTS, bo jest zdecydowanie nowocześniejszy i ma przyszłość. Dla mnie nie jest argumentem to, że w MSTS są tysiące km tras po Polsce i nie tylko. No i co z z tego? Jaki ma sens jakikolwiek postęp jak większość sceny symulatorów kolei w Polsce siedzi w starym jak świat i kiepskim graficznie MSTS? Ja już pisałem - też nałogowo w niego grałem, ale świat idzie do przodu i warto coś zmienić! Wszyscy nasi sąsiedzi tworzą dodatki, tylko Polacy zostają w tyle... tylko dzięki pozyskaniu doświadczonych ludzi jesteśmy w stanie coś ruszyć. HEADDER, XRAYPAL czy PAWERYBS wszystkiego nie zrobią... Nie obraź się Gordon, ale jak czytam Twoje wpisy tu i na forum MSTS to mam wrażenie, że mówisz "no. olśnijcie mnie czymś, może, ewentualnie dam się przekonać...". Ja cię nie będę już przekonywał, bo chyba nie ma sensu. Nie kumam po co tkwisz przy takim starociu jak MSTS. Tyle można by zrobić nowego, ale trzeba chcieć się zaangażować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawerybs dnia Sob 19:45, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:29, 20 Paź 2012    Temat postu:

Zluzujcie, przecież to i tak gra, aczkolwiek coraz mniej odechciewa mi się bawić w tworzenie stuff'u, gdy jest Nas czterech, z czego jeden robi obiekty tj. pawerybs, a my z xrayem oraz gordonem chyba niestety więcej gadamy niż robimy.

Robiłem tj bawiłem się z konwersją trakcji, to poległem. Zacząłem próbować zrobić sam, no i udało mi się nawet zrobić podwójna trakcję tj słupy, ale były tak biedne, że je usunąłem. Natomiast przy próbie budowy bramki trakcyjnej, poległem na praktycznie samym wstępie przy ramieniu, bo za dużo było roboty, a tekstur odpowiednich nie mam.

Później biedne sygnały. Totalna klapa, aczkolwiek model Gordona (5-komorowy odpalił i świeci tylko na 4 komory, bo skryptu odpowiedniego nie mam, z co prawda nie prześwitującą drabinką i kloszem od lampy Very Happy). Teraz ciułam koślawy model po 20 minut dziennie.

W sumie od dawna nie zagrałem konkretnej trasy po za testem Pffafikon-Landquart i mojego nowego nabytku: Train Team Berlin BR143 PlusPack (świetne dźwięki lokomotywy jak i samych wagonów, po prostu zamiatają).

Jesteśmy w przekichanej sytuacji, bo jest Nas paru, widzimy perspektywę w TS, ale zagorzali fani MSTS i Trainz, zostaną przy nich. Co innego jakbyśmy mieli już całą sygnalizację, infrę i jedną przynajmniej 50 km trasę to zaraz by się rzuciło pełno ludzi, aczkolwiek i tak nie mielibyśmy czym na niej jeździć (haha). W tym 90% darmozjadów pytało by o EN57, EU07 i inne twory, a sami nic by nie tknęli :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:25, 20 Paź 2012    Temat postu:

Headder - a ja nadal wierzę, że w końcu się ruszy! Jestem bardzo wytrwały i potrafię nad czymś długo siedzieć. Chciałbym tą swoją pasją do modelowania 3D zarazić innych - po to te tutoriale, informacje, strona... No, ale masz rację: ciężko jest się przesiąść z Trainza czy MSTS skoro jest tyle dodatków. Większości się nie chce czego nie mogę pojąć! Tyle się dzieje głównie na zachodzie - i nie wierzę, że chodzi tylko o kasę! Nowy symulator wymaga wgryzienia się, a to dla większości już za dużo... Choćbym miał jeździć na początku tylko na repaintach headderowych (skądinąd super:-)) to będę tworzyć polską infrastrukturę - niech by nawet tylko dla siebie czy kilku kolegów.

P.S. Od wrzucenia w sieć pierwszego pakietu obiektów PKP miałem 50 wejść - zakładam, że większość go ściągnęła. I wiecie co? Przypuszczam, że 70% to były osoby z Niemiec, gdzie też się zareklamowałem. U nas wolą zostać przy skrzypiącym MSTSie... Nie ogarniam Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:07, 21 Paź 2012    Temat postu:

@pawerybs @headder - no niestety muszę przyznać Polaków przyzwyczajeń zmienić będzie trudno, ale nie oczekujmy, że wszystko stanie się od razu. Jak się zniechęcimy, to nic nie powstanie.

Druga sprawa, że niekoniecznie nic nie robią, bo specjalnie kupiłem rw, żeby tworzyć i udostępniać trasy, bo to uwielbiam. Poświęcam 2h dziennie na trójmiasto. Nie ma dnia, żebym przy tym nie siedzaił.

Szczegółowość mojej trasy jest o wiele większa niż tych dodatkow z msts. Kompleksowość również. W tym tempie trasa 50 km powstanie w 3 miesiące. Przy współpracy z Wami, będzie miała dużo elementów polskich odwzorowanych z fotograficzną dokładnościąSmile Trasa będzie reklamą samą w sobie dla forum Was i RW. Nie piszę tego, żeby się przechwalać trasą, której nie ma jeszcze, bo zrobić trase w RW jest o wiele łatwiej i szyciej niż w msts i każdy może tego dokonać bez specjalnych umiejętności. Potrzebna jest tylko duża dawka wytrwałości i cierpliwości.

Proponuję robić swoje. Zacząć od tego, co się umie najlepiej: ja trasy, headder repainty, powerybs budynki i znaki.

Przy okazji rozwijamy się uczymy się nowych rzeczy jak np sygnały. Ja próbuje z crafterem coś robić. Tutoriale są. Ale nie wszytsko na raz, bo padniemy;) to tylko zabawa dla przyjemności, którą później można nawet udostępnić na steam:)

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:34, 21 Paź 2012    Temat postu:

Howgh! Mądrze powiedziane xrayPL Smile tak jak moja szefowa na uniwerku, gdzie pracuję, zawsze powtarza: Panie Pawle, nie przejmować się, swoje robić! Smile Myślę, że w kolejny weekend wrzucę wskaźniki do ściągnięcia Smile Jeszcze muszę nad nimi trochę popracować, a w międzyczasie szykuje się wyjazd służbowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:02, 21 Paź 2012    Temat postu:

Tak trasa za 3 miesiące, a czym po niej pojedziesz ?? Traxem z dołączonym fikcyjnym wagonem DB pomalowanym na budynia ?? Wiecie w ogóle na co się porywacie ?? Zanim powstanie grupa polskich dodatków pozwalająca na prawdę bawić się w polską kolej a nie tylko udawać, czyli potrzebujecie jakaś trasę z full sygnalizacją (pełna symulacja instrukcji E1) i trakcją + realistyczny tabor czyli lokomotywy i wagony wymodelowane przez Was w programie 3D bo nie znajdziecie na niemieckich stronach EU07, wagonu 111A i jednostki EN57 do repaintu. To od dziś, o ile nie stacicie zapału to minie ROK za nim to będzie. A tym czasem mamy sytuację, że ja udostępniam nawet pliki źródłowe ale nikt nie wie nawet jak uzyskać w RW kanał alfa... 5-komorowego światła nie ma bo nie ma pasującego skryptu, tymczasem to trzeba napisać WŁASNY skrypt, bo nie ma na świecie identyczne sygnalizacji jak polska. Do msts chłopaki pisali skrypt pół roku. Tymczasem czesi już mają kilkaset działających sygnałów (w MSTS też zawsze byli do przodu). Swoją drogą w czechach są też 5-komorowe światła, może na podstawie ich skryptu pisać polski.

Ja gdybym coś kiedyś robił to dodatki historyczne z przed ery szynobusów, kiedy kolej była jeszcze zielona, ale jak pisałem nie nastąpi do do puki nie skończę tego co zacząłem do MSTS a trudno z tego rezygnować w sytuacji kiedy budowana przez kolegów trasa wjechała właśnie do mojego miasta i widzę jadąc pociągiem w MSTS swój blok !! A nie mam tyle czasu by działać tu i tu, ale jak skończę z tamtym to czemu nie. Oriętacyjnie prace nad elementami do MSTS potrwają do końca roku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Nie 17:12, 21 Paź 2012, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:11, 21 Paź 2012    Temat postu:

Co Ty Gordon piszesz? To teraz mamy dać sobie spokój, bo co? Nie rozumiem Twojego myślenia kompletnie! XrayPl tworzy trasę i chwała mu za to! Przynajmniej coś robi, a Ty tylko marudzisz! Mamy cały czas siedzieć z założonymi rękami i biadolić, ojej jak mało mamy? NIE, powiem Ci. Ja tworzę dodatki i będę je tworzył nadal. Na bazie oryginalnych zdjęć (swoich i cudzych) odwzorowuję infrastrukturę, robię wskaźniki - zgodnie z przepisami (nawet znalazłem informacje co do ich wielkości). A Ty zamiast nas wspierać tylko zrzędzisz!
nawet jeśli xRay zroboi trasę za 3 miesiące, to co w tym złego?? Najpierw pojedziemy po niej repaintami, a w koncu pojawi się ktoś, kto zrobi prawdziwe wagony i lokomotywy. Do diabła, od czegoś trzeba zacząć!! Ja pamiętam scenę MSTS sprzed 10 laty kiedy na początku nie było nic, a ludzie budowali i nagle pojawiło się masę dodatków! Jak napisałem wcześniej: my ROBIMY SWOJE jak najlepiej potrafimy. I cały czas zapraszamy chętnych.
P.S. Ja akurat wiem jak uzyskać w RW kanał alfa więc proszę nie generalizować...
P.S. 2 A Ty od razu wiedziałeś WSZYSTKO o MSTS Gordon? No, geniusz z Ciebie zatem... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawerybs dnia Nie 17:12, 21 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:17, 21 Paź 2012    Temat postu:

Ja nie piszę że macie nie robić, tylko studzę gorące głowy oznajmiające, że 3 miechy będzie 60 kilometrów trasy. A bardzo dobrze, że robicie. Ja na razie owszem tyko zrzędzę, ale też udostępniam pliki źródłowe semaforów i to np. by wam skróciło listę do zrobienia. Jak wiesz jak zrobić kanały alfa to może naucz je robić kolegę headdera to może coś wtedy on zrobi z tego albo napisz tutorial na forum to inni też się dowiedzą... Tym czasem faktycznie przestaję tu zrzędzić, róbcie co chcecie, jak byście chcieli pliki wiecie gdzie mnie szukać, jak skończę z obiektami do CMK to wtedy się tu pojawię może znowu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Nie 17:24, 21 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Obiekty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin