Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Blender początki - poradnik!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pafkom
Nowy forumowicz



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:12, 30 Sty 2013    Temat postu: Blender początki - poradnik!

Ze względu na to że nie znalazłem tutoriala do nowej wersji blendera po polsku, a sam dochodziłem parę dni jak to ugryźć, podzielę się z wami w paru krokach:

Pierwsze co musimy zrobić w blenderze to włączyć nasze plug-iny. Zrobimy to w user preferences i w zakładce Addons, tu szukamy Import-Export:IA Model Format(.ia) i Import-Export:IGS Model Format(.igs), oczywiście je zaznaczamy#0#.
Teraz zmieniamy nazwę pierwszego materiału na TrDiff(dzięki temu nasz obiekt nie będzie świecił w nocy)#1#. Następnie wybieramy type: np na Clouds#2#. Dalej dodajemy naszą texturę, ale już w type zmnieniamy na image or movie#3#
i poniżej mamy open#4#, tu wybieramy naszą texturę z dysku. Dalej dzielimy ekran na 2#5# i w nowym oknie zamieniamy widok na UV/image editor#6#. Kolejny raz dodajemy tą samą texturę#7# a w pierwszym oknie zmieniamy widok obiektu na texture#8#.
Teraz w widoku UV/image editor możemy skalować itp. Pobawcie się np. przyciskając S lub R i PPM. Na końcu zmieniamy nazwę naszego obiektu na 1_1000_nazwa naszego obiektu( parametr 1000 możemy zmieniać, jest to odległość w metrach od jakiej nasz obiekt
będzie widziany)#9# Teraz ważne, zakładamy nowy katalog w głównym katalogu railworks o nazwie source a w nim kolejny z naszą nazwą i kolejny o nazwie Textures. Do naszego katalogu dodajemy dwa pliki dostarczone z plug-inem tj IGS_ExpModFile i IGS_ExpModFile2(bez nich nie zadziała).
Teraz możemy kliknąć na File export - TS20XX IGS(.igs), tutaj wybieramy wcześniej założony "nasz katalog" i exportujemy.
W katalogu teraz powinny znajdywać się 4 pliki z czego 2 (te co dodaliśmy na początku, dostarczone wraz z plug-inem) są zbędne. Zostało nam jeszcze przerobienie naszej textury do formatu Ace. Będziemy potrzebować do tego programu RWAceTool, pobierzemy go stąd: [link widoczny dla zalogowanych]
Dzięki niemu przerobioną texture wrzucamy do naszego podkatalogu Textures. I na koniec otwieramy edytor obiektów w naszym symulatorze i exportujemy.

[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72877783043f774c.html[/img]

Gdyby link do foto nie działał : [link widoczny dla zalogowanych]
Ten tutoral nie jest żadnym profesjonalnym opisem, ale daje wam jakieś pojęcie jak to ugryźć.
Jeżeli popełniłem jakieś błędy lub coś przeoczyłem proszę mnie poprawić.
Mam nadzieje że pomoże to wielu początkującym jak ja w ogarnięciu blendera.

ps. Jeżeli Administratorowi ten opis wyda się wystarczający, może go przenieść do innego działu.
Pozdrawiam Pafkom


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:19, 06 Kwi 2013    Temat postu:

pafkom! dzięki! nie wiem, jak to się stało, ale dopiero teraz zauważyłem ten wątek! przyklejony i czekam na dalsze wieści, bo też właśnie siadam do blendera:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gibson
Nowy forumowicz



Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:54, 06 Maj 2014    Temat postu:

teraz sie wiele zmienilo: polskikursblendera . pl mozna po plsku poczytać - choć nie jestem fanem blendera

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:52, 17 Wrz 2014    Temat postu:

Blender jest świetny! bawię się od kilku tygodni i naprawdę ma wiele możliwości! Jest znakomitą alternatywą dla bardzo drogiego 3ds Max. Kilka moich nowych obiektów w Blenderze wrzuciłem tu: http://www.railworks.fora.pl/obiekty,11/obiekty-pawerybsa,8-435.html a kolejne niebawem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:42, 29 Mar 2015    Temat postu:

Nabieram wprawy. Jakby ktoś coś potrzebował w kwestii pomocy to mogę pomóc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maszynistastary
Użytkownik



Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 5:49, 24 Lis 2016    Temat postu:

No to pawerybs odpowiedz mi, bo ja już kombinuję, tyle czasu, że monopolowy zamienił się w super markt z " kokakolą ". No wyeksportuję bude, fabrykę, drzewko, laskę z na przeciwka, a IGSExpModFile2.txt nie potrafię wyeksportowć peronu, płotu, LoftTexDiffTr, SceneryProcedural te "ciągnione za myszą" o tej porze to, że tak nazwę. Ale stójka, stoję pod semaforem i mam ":kwile" czasu. Polecam wydawnictwo Helion, Piotr Chliparski, Blender 2,69 Archjtektura i projektowanie, świetne przedszkole, w obliczu potęgi "blendera" może to żłobek. Co do wypowiedzi Pafkom mam tu wiele zastrzeżeń, ale mało to pewnie kogo obchodzi. Większość oczekuje wszystko na przysłowiowej "tacy". no tera już nic nie poprawię bo mam wolną - kurcze trza jechać a sie nie chce.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maszynistastary dnia Pią 14:11, 25 Lis 2016, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonbiniek2002
Starszy użytkownik



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zabrze/Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:51, 05 Maj 2017    Temat postu:

Mam pytanie jest jakiś plugin do blendera, by zaimportować model z MSTSA?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:15, 05 Maj 2017    Temat postu:

szymonbiniek2002 napisał:
Mam pytanie jest jakiś plugin do blendera, by zaimportować model z MSTSA?


Nie. Model z MSTS należy przekonwertować odpowiednim programem do 3ds a następnie zaimportować do blendera. Wówczas będziesz musiał ponakładać tekstury, ustawić shadery i trochę zoptymalizować model. No i oczywiście jeżeli myślisz o lokomotywie to będziesz musiał od podstaw zbudować kabinę 3D bo modele MSTS jej nie posiadają. Wink

Pamiętaj że każde przekonwertowanie modelu wymaga zgody autora Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonbiniek2002
Starszy użytkownik



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zabrze/Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:17, 05 Maj 2017    Temat postu:

Z kabiną sobie poradzę
a lok robie puki co dla siebie.
Dzięki za radę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonbiniek2002
Starszy użytkownik



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zabrze/Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:12, 05 Maj 2017    Temat postu:

A jakiego programu użyłeś do importu SM42?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:51, 05 Maj 2017    Temat postu:

szymonbiniek2002 napisał:
A jakiego programu użyłeś do importu SM42?

Shape File Manager do odkodowania bryły lokomotywy
ShapeConverter do konwersji do 3ds
TGATool2 do rozpakowania tekstur
blendera do konfiguracji i eksportu do igs
I pewnego programu do odkodowania tekstur. Jeżeli nie wiesz jak rozkodować tekstury to zapytaj się autora Wink
Jest z tym zabawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonbiniek2002
Starszy użytkownik



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zabrze/Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:54, 05 Maj 2017    Temat postu:

dziękuję pomogłeś mi bardzo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonbiniek2002
Starszy użytkownik



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zabrze/Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:58, 05 Maj 2017    Temat postu:

Możesz mi podesłać te trzy pierwsze rzeczy? Oprócz blendera i pluginów? Nie mogę pobrać tego. email: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:25, 05 Maj 2017    Temat postu:

szymonbiniek2002 napisał:
Możesz mi podesłać te trzy pierwsze rzeczy? Oprócz blendera i pluginów? Nie mogę pobrać tego. email: [link widoczny dla zalogowanych]

Niestety nie posiadam już tych programów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonbiniek2002
Starszy użytkownik



Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Zabrze/Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:16, 06 Maj 2017    Temat postu:

Szkoda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin