Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hamulec Awaryjny Problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin1981s
Nowy forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:59, 07 Lut 2013    Temat postu: Hamulec Awaryjny Problem

Witam wszystkich, z tej strony Marcin. Od niedawna zainteresowałem się symulatorami bardziej na poważnie i jednym z nich jest Symulator Pociągu 2013 RW. Fajnie się gra, lubię takie klimaty, lecz mam mały problem, mianowicie czasami jadąc pociągiem włącza mi się hamulec awaryjny i pociąg się zatrzymuje, od czego to zależy i jak tego uniknąć. Na razie jeździłem elektrowozami i lokomotywami spalinowymi i zdarzyło mi się tak dwa razy. Jeśli ktoś wie dlaczego tak się dzieje i mógłby mi pomóc to byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:23, 07 Lut 2013    Temat postu:

Tak. Byłoby łatwiej, jakbyś powiedział dokładnie na jakiej trasie. I jakimi lokomotywami.

Pewnie chodzi o brzęczyk kontrolny. Przekraczasz sygnalizator albo marker i musisz wcisnąć czerwony guziczek (albo żółto czarny kwadracik z wykrzyknikiem na panelu easy controls). Takie coś występuje w prawdziwych lokach, aby spr. czy maszynista nie zasnął. Na brytyjskich trasach takie coś odzywa się przed żółtym albo czerwonym semaforem. Na Ruhr Sieg czasem przy sygnalizatorach kontrolujacych zbliżanie do stacji badz rozjazdów.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że trafiłem z tematem:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin1981s
Nowy forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:10, 07 Lut 2013    Temat postu:

Witam i serdecznie dziękuję za szybką odpowiedź, tak właśnie, zapala się żółto czarny kwadrat z wykrzyknikiem i pociąg się zatrzymuje. Jest to scenariusz "Jazda w szczycie" Pociąg Szybkobieżny FGW biały, trasa Oxford do Paddington. Okej tylko jak mam zdążyć się zatrzymać przed czerwonym sygnalizatorem jeżeli nic mnie nie uprzedza przed tym, że będę musiał się zatrzymać, a wtedy jest za późno żeby wyhamować. Czytałem instrukcję, że są sygnalizatory, które zapowiadają następne sygnalizatory, ale na tej trasie którą opisuję chyba takich nie zauważyłem, hmmm będę musiał sprawdzić jeszcze raz. A czy to normalne że pociąg zatrzymuje się automatycznie na hamulcu awaryjnym przed sygnalizatorem, czy może ja powinienem go zatrzymać ręcznie? Jeszcze raz dzięki za szybki odzew. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:48, 07 Lut 2013    Temat postu:

No mowię, że powinieneś kliknąć w brzęczyk. Zanim się pociąg zatrzyma. Kiedy klikniesz sygnalizator powinien zmienić się na zielony:) . Jeśli jest czerwony, to poprzedzający go sygnał świeci na żółto. Wtedy trzeba zwolnić. Chyba do 30 mph ale się mogę mylić. Dojeżdżasz wtedy do czerwonego i przed nim się zatrzymujesz. I czekasz. Zwykle przed ważnymi sygnałami klikasz brzęczyk jak się pojawi taka konieczność i dalej po kliknięćiu powinno przepuścić Cię dalej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin1981s
Nowy forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:36, 07 Lut 2013    Temat postu:

Wybacz, mój błąd, problem leżał po mojej stronie, po prostu za późno wciskałem brzęczyk,ach ten mój refleks szachisty;-) teraz już wiem o co chodzi:-) A jeśli mogę jeszcze o coś zapytać to chętnie dowiedziałbym się kiedy używać sygnału dźwiękowego, czy są jakieś wyznaczone do tego punkty, określona długość sygnału? Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:30, 07 Lut 2013    Temat postu:

Normalnie na polskich torach: [link widoczny dla zalogowanych]
używa się sygnału "baczność" najczęściej, kiedy mamy znak samochodu na białym trójkącie. Wtedy przed znakiem maszyniasta trąbi, ewentualnie jeszcze przy przeszkodzie np. przed znakiem i za znakiem ale przed przejazdem kolejowym.

W rw nie wiem, kiedy własciwie się go uzywa. Mi zawsze wychodzi niewłaściwe użycie hronu:)

pozdrawiam

PS
może jest w manualu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin1981s
Nowy forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:49, 07 Lut 2013    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi, właśnie szkoda, żeby sygnał był bezużyteczny, bo dzięki niemu i prawidłowemu używaniu można by się jeszcze lepiej wczuć, a tak poza tym, czasami nie ogarniam ograniczeń prędkości, na mapce tej u dołu gdzie widać pociąg z wagonami, czasami na żółto pojawiają się ograniczenia prędkości, ale zdarzyło mi się, że te na mapce były różne z tym pod licznikiem prędkości, a poza tym te ograniczenia prędkości pod licznikiem czasami same przeskakują bez zapowiedzi i trochę mnie to wprowadza w błąd, no chyba, że nie zauważyłem prędzej ograniczenia na mapce, muszę jeszcze trochę pograć, żeby to lepiej ogarnąć. Fajnie, że robicie stronkę, chętnie poczytam, fajnie gdyby można było na stronce poczytać podpowiedzi jak grać, np. jak prowadzić parowóz, bo w instrukcji są tylko objaśnienia ikon, a nie jest napisane co po kolei trzeba wciskać i robić. Życzę powodzenia w tworzeniu strony. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:17, 07 Lut 2013    Temat postu:

No cieszę się, że stronka spotyka się z taką reakcjęSmile

Parowozy to trudna sprawa:) czasami stają i żadne kombinacje ciśnienia nie pomagają, więc trzeba być zaznajomionym z działaniem konkretnego modelu.

Co do ograniczeń prędkości nie ma takiej technicznie możliwości, żeby pokazywał inne ograniczenie niż jest na tor przypisane. Z tym, że jeśli ograniczenie zmienia się z niższego na wyższe to obowiążuje dopiero wtedy, gdy ostatni wagon minie znak, a jeśli ograniczenie prędkości zmienia się z szybszego na wolniejsze, to obowiążuje od razu;) Czasami sygnalizatory odpowiednimi sygnałami narzucają własne ograniczenia prędkości, więc nie widać ich na mapce. To po prostu trzeba wiedzieć (z brytyjskich zasad ruchu kolejowego). Czasem na zwrotnicach też nie widać ograniczenia, ale wiadomo z wyżej wymienionych powodów, że należy zwolnić. Czasem po prostu może pojawić się bug w postaci braku znaku, więc i na mini trasie nie będzie ono zaznaczone na żółto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin1981s
Nowy forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:51, 07 Lut 2013    Temat postu:

Dzięki za wszystkie informacje, dobrze to wszystko wiedzieć, wtedy jest się łatwiej odnaleźć w wydawało by się nie tak skomplikowanej grze, ale już wiem że to pozory. Ostatnimi czasy pogrywam też w Euro Truck Simulator 2 i tam trzeba jeszcze uważać na kierowanie pojazdem, więc myślałem że jak w pociągu nie ma kierownicy to będzie łatwiej, nic bardziej mylnego, prościej mi się jeździ ciężarówką w ETS niż pociągiem w RW 2013. Ale coś czuję, że w natłoku tych wszystkich FPS, znalazłem gry dla siebie, spokojniejsze i bardziej klimaciarskie- Symulatory. Mam nadzieję, że mi się szybko nie znudzą, jak na razie jest super i sprawiają mi nie małą satysfakcję. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:02, 07 Lut 2013    Temat postu:

No symulatory tak mająSmile są też dla ludzi kreatywnych, bo można tworzyć własne trasy i dodatki:) RW jest skomplikowane, bo działa wg realnych zasad ruchu kolejowego, ale szybko da się ogarnąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:47, 07 Lut 2013    Temat postu:

Można używać klawisz Q, gdy woli się jeździć bez HUD'a lub z minimalistycznym Smile

PS. Nie wiem, jak Wy możecie grać w polską wersję, tam jest tyle "rodzynków" i dziwadeł językowych, że nie widzę sensu. Wolę mieć wszystko po angielsku, ale ładnie i technicznie, a niżeli pokracznie w ojczystym języku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:53, 07 Lut 2013    Temat postu:

No trudność tłumaczenia polega na tym, headder, że oni dostają plik językowy gdzie jest np.
$zmienna = "tekst do tłumaczenia"; i tyle tego widząSmile ja tak tłumaczyłem rw decal i też wyszło śmiesznie albo niespójnie w paru miejscach, jak zobaczyłem, gdzie te tłumaczenia się pojawiająWink tam gdzie wiedziałem i pamiętałem wyszło nieźle;)

Muszę jednak przyznać rację. Sam używam ang. wersji, bo np. w edytorze nie pokazuje w polskiej wersji wysokości torów nad poziomem gruntu;)

taka dygresyjka;) pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin