Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

No i się zaczęło ... z problemami ;)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
u99artur
Użytkownik



Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:07, 18 Gru 2014    Temat postu: No i się zaczęło ... z problemami ;)

Jak już mówiłem zakupiłem wersję steam 2014 i 2015... zainstalowałem tę pierwszą i ...

nie ma w scenariuszach standard nic z trasy Hamburg-Hannover? TYlko w karierze? Nie jest dosępna ta trasa w standard

zapodałem sobie naukę w class 466 na london-faversham, mam nadzieję, że wtedy będzie odblokowany jakiś scenariusz do tej trasy??? Ale jadę tym krótkim skłądem, zatrzymuję się na środku peronów, otwieram drzwi, pasek leci czerwony a po jego doleceniu mam komunikat, że "failed" ładowanie pasażerów, a na koniec trasy, że niby nie zatrzymałem się na żadnej z trzech stacji Sad(( to gdzie ja mam się zatrzymywać? Peron długi jak cholera, pociag krótki, myślałem że starczy że sięzatrzymam w obrębie zielonego Sad((

jakieś podpowiedzi o co chodzi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:48, 18 Gru 2014    Temat postu:

He he he Smile

Witamy na pustyni rzeczywistości, że zacytuję Matrixa.

1. Nowe trasy nie mają scenariuszy standard, a tylko karierę. Czasami jest jakiś tutorial (jak w London-Faversham), czasami naprawdę tylko kariera. Co więcej, wiele scenariuszy kariery jest niewykonalnych. Przykładem są niektóre scenariusze z Donner Pass, gdzie wymagane czasy są policzone dla pociągu pasażerskiego, a jedziemy towarowym (towarowe mają niższą dopuszczalną prędkość).
Chcesz pojeździć scenariuszami standard? Polecam Warsztat. FHPG, DPSimulation i paru innych ludzi robi fajne scenariusze. Mogę Ci podesłać parę fajnych przykładów.

2. W scenariuszach kariery jeśli się spóźnisz na stację, dostajesz karne punkty. Natomiast w scenariuszach standardowych jeśli się spóźnisz, to zadanie nie jest zaliczane - i dostajesz taki komunikat jak dostałeś. F1 albo HUD pokazuje rozkład jazdy (jeśli jest ustalony). Od twórcy scenariusza zależy, jaki masz margines spóźnienia. Czasami to minuta, ale czasami 30 sekund.

Niektóre czasy są tak wyśrubowane, że trzeba jechać "na wariata", nierealistycznie, żeby je spełnić. Ale jest też kwestia ruszania: kończysz zabieranie pasażerów, od razu luzujesz hamulce, forward, throttle na 1, ruszasz, przyspieszasz i jedziesz blisko prędkości maksymalnej. Zwalnianie to sztuka - zaczniesz za późno, to przestrzelisz peron, zaczniesz za wcześnie - spóźnisz się na postój.

Akurat wszystkie składy w London-Faversham są łatwe w prowadzeniu: EZT, z jedną wajchą przyspieszania/hamowania. Do tego 375 i 466 są leciutkie, więc stają prawie w miejscu, więc dojeżdżasz do peronu tak 30 mph i hamujesz na 2 zębatce i powinno być ok. Javelin jest cięższy, więc z nim się zdarza przestrzelić.

Jeździsz w widoku z kabiny czy z zewnątrz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
u99artur
Użytkownik



Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:27, 18 Gru 2014    Temat postu:

Dzięki za szybką reakcję Smile to ja poproszę o te przykłady scenariuszy - jak je pobrać?

A, to chodziło o spóźnianie Smile)) to mogliby napisać łosie Smile to od razu spytam, bo różnie może być, np.:
-przyjazd 8:04 zalicza od 8:04:00 do 8:04:59?
- odjazd 8:05 - podobnie j.w.? Nie wiem czy tak się uda, ale odjazd wcześniejszy czyli zanim wybije 8:05 to zaliczone czy nie? Smile

zauważyłem że ten 466 leciutki Wink jak wcześniej próbowałem na wersji...przemilczę inne pociągi to trzeba było hamować wczesniej niż 0,7 mili, tym dałem po hamulcach i zaraz się zatrzymał Smile Piszesz na drugiej zębatce? Nie zerkam w dół, bo jednak w rzeczywistości widzisz i to co za szybą i wajhę a w kompie albo to, albo to więc przyspieszam i hamuję "A" "D"

widok - różnie, jak widzę, że zielone to sobie oglądam pociąg z tych kamer lotniczych itp... ale jak jadę to z kabiny, ewentualnie z wychyłu przez okno... mam wrażenie, że mimo, że mi śmiga na wysokich (nie najwyższych) detalach to np. znaki ograniczenia bardzo późno stają sięwyraźne... wiem, że to widać jakie będzie ograniczenie na tym pasku na dole, ale trochę mnie to wkurza, mam wrażenie, ze we wspomnianej wersji 2012 grafika była stabilniejsza na takim samy poziomie detali ... te drzewka przy samych torach za bardzo dopracowane chyba, jakoś tak... "migają" Wink ale to może wina średniej karty itp Wink

Kolejne pytanie - czy ja mogę jakoś zmienić język na angielski? Przecież to menu polskie i opisy to jakiś tłumacz google tłumaczył... jakoś i instrukcje i komuniakaty wolę po angielsku..


za wszystkie dobre rady z góry dziękuję i z góry przepraszam za durne pytania jeśli będę takie zadawał Wink

szkoda, że dzisiaj nie pojeżdżę bo nie będę w domu wieczorem... a z resztą przy w pewnym wieku i stanie rodzinnym to się człowiek i tak nie dorwie do kompa tak często jak chce i na ile chce zatem pewnie tych scenariuszy i tras starczy mi na długi czas zanim je zjeżdżę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez u99artur dnia Czw 10:48, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:36, 18 Gru 2014    Temat postu:

u99artur napisał:

... ale jak jadę to z kabiny, ewentualnie z wychyłu przez okno... mam wrażenie, że mimo, że mi śmiga na wysokich (nie najwyższych) detalach to np. znaki ograniczenia bardzo późno stają sięwyraźne... wiem, że to widać jakie będzie ograniczenie na tym pasku na dole, ale trochę mnie to wkurza, mam wrażenie, ze we wspomnianej wersji 2012 grafika była stabilniejsza na takim samy poziomie detali ... te drzewka przy samych torach za bardzo dopracowane chyba, jakoś tak... "migają" Wink ale to może wina średniej karty itp Wink


Ja też zauważyłem z tym miganiem i to dość mocnym, a szczególnie rozjazdów i sieci trakcyjnej - jest coś nie tak. Wydaje mi się, że właśnie w poprzednich wersjach nie było to, aż tak widoczne, takie denerwujące jak teraz! Szczególnie właśnie miganie rozjazdów jest okropne. Nie wiem czy oni coś w skryptach spaprali czy rzeczywiście wina mocniejszych wymagań gry co do sprzętu, albo nowe stery do grafiki się z czymś gryzą...
A jak u Was to wygląda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
u99artur
Użytkownik



Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:53, 18 Gru 2014    Temat postu:

o, czyli mi się nie wydawało Smile ciężko to opisać ale jest wkurzające Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:00, 18 Gru 2014    Temat postu:

No dokładnie! Ja ostatnio też zacząłem się dziwić i sobie myśleć - "kurcze, że ja tego wcześniej nie zauważyłem, dopiero teraz mnie zaczęło to wkurzać?" Nie! Bo wcześniej było po prostu lepiej, (o wiele) mniej widoczne. Myślałem, że może coś się schrzaniło z grą (bo trochę darmowych dodatków zainstalowałem), ale nie - bo ściągnąłem grę jeszcze raz na czysto i sprawdziłem - to samo dzieje się na trasach najnowszych wymagających lepszego sprzętu i tych najstarszych z pierwszych wydań Railworks... Albo producenci coś schrzanili przy update gry lub nie wiem co...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafi_gryf dnia Czw 16:01, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:03, 18 Gru 2014    Temat postu:

PS. a może powinno się zgłosić ten problem do RSC/Dovetail?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:13, 18 Gru 2014    Temat postu:

Oj, w punktach, żeby było łatwiej Smile

1. Nie wiem, czy z poziomu scenariusza da się sprawdzić jaka jest dopuszczalna tolerancja.

2. Nie trzeba patrzeć (zwykle) na dźwignię żeby wiedzieć na którym stopniu przyspieszenia/hamowania jesteś. Najłatwiej jest przy hamowaniu, bo zwykle widzisz ciśnienie w cylindrach. Przy przyspieszaniu/hamowaniu dynamicznym pomaga amperomierz, ale nie zawsze jest (w 466 czy 375 chyba nie ma?). Poza tym można naciskając klawisze przechodzić po jednym stopniu i wyczuwać/słuchać pracy pociągu. Wymaga trochę wprawy i uwagi, ale da się.

3. Miga chyba rzeczywiście bardziej. Nadal (zwykle) da się przeczytać ograniczenia prędkości w Europie, ale w USA może być ciężko. Dobrze, że na to patrzysz, bo HUD bywa zawodny.

4. Zmianę języka robi się przez Steam: biblioteka, prawym na TS i tam we właściwościach powinno być ustawienie języka. Nie zawsze działa za pierwszym razem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
u99artur
Użytkownik



Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:17, 18 Gru 2014    Temat postu:

dzięki,

Ad 2) ... Smile nie patrzę na żadne cylindry, nie znam się na tym Wink hamuję i tak jak piszesz, słucham i obserwuję prędkość...tyle Wink jak za szybko zwalnia to klawiszkiem dodaję gazu, a jak trzeba przyhamować to mocniej i tyle Wink

podaj jeszcze tych fajnych autorów scenariuszy - tzn, że jak nie są official DLC to tam trzeba sobie subskrybować i pociągnąć i będzie? za free?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:09, 18 Gru 2014    Temat postu:

Oj, poczytaj o hamulcach kolejowych, bo przy trudniejszych lokomotywach i trasach się zdziwisz Smile

Autorzy i scenariusze:

RockRailScenarios: V10 Back To Depot (Southeastern V2), Electrostar Run
grahnewell: Summer in the City, Last service from Sheerness, 06:55 Maidstone West to London St Pancras, Evening Commute 17:27 London Victoria to Dover/Ramsgate i kilka innych. Uwaga! Niektóre wymagają dodatku Class 465 - ale do tych wymienionych wystarcza L2F.
Tillj [UK]: Faversham to London - trudny scenariusz, bo najpierw bardzo luźne czasy, po czym jeden postój bardzo napięty.
Kruztee: Return to Sheerness On Sea
Danny: 0939 - 375 - Rochester to Faversham
DPSimulation: [DPS-SH02] Returning To Normal.

FH Productions Group: wszystko z serii FHPG-Hamburg-

Na początek wystarczy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skinnyraf dnia Czw 19:10, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
u99artur
Użytkownik



Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:58, 19 Gru 2014    Temat postu:

Dzięki Smile

Mogę prosić w takim razie jakiś odnośnik gdzie poczytać o tych hamulcach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:06, 19 Gru 2014    Temat postu:

Po polsku chyba najlepiej tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

Na polskiej wikipedii pod Hamulec Zespolony nie ma wiele, więcej jest na angielskiej (Railway air brake).

Kłopot jest taki, że różne lokomotywy w TS różnie te hamulce odwzorowują.

Najprostszy jest taki "samochodowy": wajcha do przodu, hamulec zaciągasz, wajcha do tyłu, hamulec zwalniasz. Jedyną różnicą jest to, że o ile zaciąganie jest dość szybkie, to zwalnianie trwa.

Drugi, troszkę bardziej realistyczny, jest taki, że masz tak naprawdę trzy pozycje: Release, hamowanie zwykłe (opisy różne) i bezpieczeństwa. Ważne jest to, że o ile zaciągać hamulec można stopniowo, o tyle luzowanie jest możliwe tylko w pozycji release. Czyli żeby zmniejszyć siłę hamowania musisz zejść do release i potem zaciągnąć z powrotem.

W miarę realistyczne odwzorowanie to cztery pozycje dźwigni: zwalnianie, pozycja do jazdy, pozycja neutralna i zaciąganie. Zaciąganie hamulca polega na przestawieniu na zaciąganie, a kiedy osiągniemy oczekiwaną siłę hamowania, przestawiamy na pozycję neutralną. Zwalnianie analogicznie: do release, a potem na neutral. Pozycja do jazdy jest używana chyba tylko w lokomotywach parowych i różni się od release tym, że nie jest zużywana para.

Pewnie ktoś z większą wiedzą może mnie popoprawiać, ale tak to wygląda z punktu widzenia gracza.

Aha, są też pojazdy gdzie równie dziwne jest rozpędzanie składu. Bodajże Class 455 ma tak, że nie da się stopniowo zmniejszyć siły napędowej silnika, jak się rozpędzisz do prędkości szlakowej i chcesz ją utrzymać, to musisz przestawić napęd na 0 i zwiększyć na pośrednią wartość.

Edycja: Aaaaaa... jest jeszcze hamulec elektrodynamiczny, który też ma swoją specyfikę. Niby działa szybko i sprawnie, jak napęd, ale ma zwykle sekundowe czy trochę większe opóźnienie. Można się więc zdziwić, kiedy go zaciągasz, nic, zaciągasz bardziej, a tu ostro zadziała i wpadasz w poślizg albo wykolejasz pociąg. Czasami hamulec elektrodynamiczny jest sprzężony z hamulcem pneumatycznym, a czasami działa niezależnie. Na klawiaturze to , i .

No i jeszcze są te najbardziej realistyczne pociągi amerykańskie, gdzie po hamowaniu dłuższy czas zajmuje uzupełnienie powietrza w zbiornikach. Przy każdym zaciąganiu hamulca trochę powietrza ze zbiornika ubywa, czyli przy kilku krotnym, raz po razie, zaciąganiu i zwalnianiu hamulca można opróżnić zbiornik i zostać bez hamulców (runaway). Przy zjeżdżaniu z gór - prawie pewne wykolejenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skinnyraf dnia Pią 10:10, 19 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
u99artur
Użytkownik



Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:50, 19 Gru 2014    Temat postu:

o rany Smile teraz to mam mętlik we łbie Wink

uczą tego w akademii? bo na razie nie wchodziłem w to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:59, 19 Gru 2014    Temat postu:

W akademii to uczą korzystać ze sterowania dźwigniami w kabinie - nawet dla mnie hardcore Smile

Ale tak, jest prezentacja hamulców na prostym szynobusie, na niemieckim elektrowozie, amerykańskim dieslu i na parowozie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
u99artur
Użytkownik



Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:30, 19 Gru 2014    Temat postu:

Nie no przesuwanie myszką cały czas "wzroku" na daną czy inną wajchę jest w tej grze zupełnie nie praktyczne, nie da się tak jeździć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin