Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomoc z edytorem / krótki TUT google maps w RW
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:03, 06 Paź 2013    Temat postu:

No dobra. Będzie dzisiaj kolejny tut. Nie wiem czy dobrze rozumiem, o co Ci chodzi. Ale wydaje mi się, że bierzesz pojedynczy tor i dołączasz do niego tak jak byś robił zwrotnice inny tor. Potemu usuwasz niepotrzebne fragmenty i spajasz i gotowe.
Dzisiaj zrobie samouczek do wszystkich parametrów torów. i wszystkich możliwych ustawień.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaqql
Nowy forumowicz



Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:56, 06 Paź 2013    Temat postu:

xrayPL pomogło, a Twoje videoporadniki się przyjemnie ogląda, bez gadania o pierdołach same konkretne rzeczy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:05, 06 Paź 2013    Temat postu:

xrayPL napisał:
No dobra. Będzie dzisiaj kolejny tut. Nie wiem czy dobrze rozumiem, o co Ci chodzi. Ale wydaje mi się, że bierzesz pojedynczy tor i dołączasz do niego tak jak byś robił zwrotnice inny tor. Potemu usuwasz niepotrzebne fragmenty i spajasz i gotowe.
Dzisiaj zrobie samouczek do wszystkich parametrów torów. i wszystkich możliwych ustawień.


Fajnie, że będzie cały tut o torach !!!
Może wreszcie samemu zrobię udźwiękowienie torów z trasy Doner Pass Wink Przypomnę, iż takowego trasa nie posiada. Było już pisane o tym tutaj: http://www.railworks.fora.pl/trasy-i-scenariusze,9/doner-pass,212.html ale niestety dotąd nikt nie napisał chociażby w kilku zdaniach jak to zrobić.
xrayPL - będzie coś o tym jak dodawać dźwięki (chodzi mi o stukot łączeń, rozjazdów), ale jeśli to możliwe nie podmieniać całych torów ale zmodyfikować te aktualne - w tutku? Bo sami przyznacie, że bez tych dźwięków to nie ten sam klimat, prawda?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafi_gryf dnia Nie 12:09, 06 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:56, 06 Paź 2013    Temat postu:

Tak dźwięki to też problem, ale wydawało mi się, że to kwestia wagonów i lokomotyw...?

Niestety mówiąc tut o torach, miałem na myśli poruszanie się w obszarze edytora.

Może napiszcie, co byście chcieli, aby było wyjaśnione, przypomnijcie sobie, co Wam sprawiało trudność na początku. Niestety dzisiaj już jeden tut zrobiłem, ale był za długi i za bardzo namieszałem w nim, więc wkrótce go powtórzę.

Pozdrawiam:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:09, 06 Paź 2013    Temat postu:

xrayPL napisał:
Tak dźwięki to też problem, ale wydawało mi się, że to kwestia wagonów i lokomotyw...?

Niestety mówiąc tut o torach, miałem na myśli poruszanie się w obszarze edytora.

Może napiszcie, co byście chcieli, aby było wyjaśnione, przypomnijcie sobie, co Wam sprawiało trudność na początku. Niestety dzisiaj już jeden tut zrobiłem, ale był za długi i za bardzo namieszałem w nim, więc wkrótce go powtórzę.

Pozdrawiam:)

Nie, to nie kwestia taboru, ponieważ ten sam tabor użyty na innej trasie owe dźwięki "generuje" i na odwrót - tabor z innych tras, który "na pewno" generuje dźwięki, na tej trasie jest głuchy. Dodam, iż gra była pobierana na nowo oraz sprawdzana spójność plików. A propos tutorialu, myślałem, że ten problem również wchodzi w tematykę poruszania się po edytorze, że po prostu jest jakieś narzędzie, dzięki któremu możemy te tory zmodyfikować np. dodając dzwięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:13, 06 Paź 2013    Temat postu:

Aha, jeśli byłaby to wina taboru to problem byłby już rozwiązany ponieważ w RWtools jest opcja "update sound" dla taboru. Już niejednokrotnie używałem tej funkcji np. dla taboru niemieckiego GermanRailroadsRW dla loków BR143 czy BR151.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:23, 07 Paź 2013    Temat postu:

No właśnie to miałem na myśli. w edytorze można wybrać z przypisanych dźwięków, aby dźwięk się zmieniał np. przy przejeżdżaniu przez most. Ale jak te dźwięki podmienić i przypisać do konkretnego toru jeszcze nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daplo4
Nowy forumowicz



Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:48, 23 Lis 2013    Temat postu:

Witam
wszystko robie z google jak w opiesie a map na edytorze nie mam - dlugo ma to sie wczytywac moze za nerwowy jestem Sad i za wczesnie wychodze z edytora


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:03, 23 Lis 2013    Temat postu:

no jak się wczytuje to się takie kółka niebieskie kręcą... może powinieneś sobie zmniejszyć przezroczystość? po prawej? a długość wczytywania zależy od szybkości neta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daplo4
Nowy forumowicz



Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:13, 23 Lis 2013    Temat postu:

kolka niebieskie sie pojawiaja ale nic wiecej - jak bylo zielono tak jest - a suwaki przesuwam to z lewej na prawa to z prawej na lewa i nic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:41, 23 Lis 2013    Temat postu:

a jak ustawiłeś w menu? najlepiej skrinszoty porób. zarówno sytuacji w edytorze jak też ustawień w menu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daplo4
Nowy forumowicz



Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:32, 24 Lis 2013    Temat postu:

jak robie skrinszota to komp zapisuje obraz z windowsa a nie gry Smile ale
tak to wyglada w menu google map overlay setting

google maps api key - i tu ciąg cyferek z googla
google maps resolution 640x640
map type satelite
zoom level 17
tiles displayed 3x3

w googlech znajduje okolice Sobótki przechodze do google earth tam tez znajduje okolice Sobótki pobieram współrzędne wybierajac nowa trase w edytorze wpisuje współrzędne,
potem wciskam ctrl+g no i gdzies tam niebieskie kólko sie zrobi no i tyle mojej przygody z googlem bo nic więcej nie widac Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz.L
Użytkownik



Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:58, 12 Paź 2019    Temat postu: Re: Pomoc z edytorem / krótki TUT google maps w RW

Szaqql napisał:
Kilka konkretnych pytań:
-jak zrobić dobry przejazd kolejowy ? (tak, żeby nic nie przenikała za bardzo)
-jak łączyć odcinki proste torów? (bo mi się robią jakieś czerwone trojkąty albo zwrotnice)
-jak zrobić zwrotnicę o takim kącie?
[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz krótki poradnik jak ustawić google earth jako podkład:
1.Logujemy się do konta google na tej stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]
2.Wciskamy "Creat New Project", i na następnej stronie szukamy i przestawiamy "Static Maps API" na "ON" (akceptujemy licencję)
3.Po lewej stronie wciskamy "API Access" i kopiujemy "API key"
4.Teraz odpalamy grę, wchodzimy w ustawienia grafiki, a następnie "Google map overlay" i w pole "Google maps api key" wklejamy skopiowany wcześniej klucz.
5.Ustawiamy "Zoom Level" najlepiej na 17 (wg mnie najlepiej, może komuś pasuje inaczej) oraz rodzaj mapy (satelitarna,hybrydowa,drogowa i terenowa - chyba tak się nazywały) i zapisujemy opcje.
6.Teraz uruchamiamy program "Google Earth" ( do pobrania tutaj [link widoczny dla zalogowanych] ) i szukamy interesującego rejonu dajm no to Kraków
7.Wchodzimy GE w "Narzędzia>Opcje" i przestawiamy "Współrzędne geograficzne" na "Stopnie dziesiętnie"
8.Zapamiętujemy/spisujemy długość i szerokość geograficzną, która wyświetla się na dole
9.W edytorze tworzymy nową trasę, wybieramy teksturę podłoża, a w polach szerokość i długość wpisujemy dane geograficzne z google earth
(trzeba pamiętać,że edytor obbsługuje jedno miejsce po przecinku mniej niż google earth i zapewne zaokrągli końcówkę, czasem moża się zdarzyć, że pobierze mapę całkiem z innego rejonu)
10.W końcu włączamy edytor, wciskamy ctrl+g i mamy tło pod mapę (w zależności jaki rodzaj wybraliśmy w pkt.5)



Trzeba poinformować nowych użytkowników Googla static API do budowy nowych map w TS! Od połowy roku 2018 trzeba rejestrować i swoją karte kredytową do opłat za używanie Googla static API w symulatoru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin