Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik - Punktförmige Zugbeeinflussung - PZB 90

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dallas
Nowy forumowicz



Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob 15:30, 02 Lis 2013    Temat postu: Poradnik - Punktförmige Zugbeeinflussung - PZB 90

Poradnik dla początkujących przyda się zwłaszcza do modelów vR i innych wyposażonych w system PZB 90. Pozdrawiam Smile

Punktförmige Zugbeeinflussung - PZB 90

PZB 90 - jest to system bezpieczeństwa ochrony pociągów stosowany w Niemieckim ruchu kolejowym.
Do pomiaru sygnału PZB służą magnesy, które są dostrojne do określonej częstotliwości (500 Hz, 1000 Hz i 2000 Hz).
Odpowiedni sygnał przekazywany jest do kabiny lokomotywy.



W każdej kabinie lokomotywy, są 3 rodzaje przycisków::

PZB Wachsam
PZB Frei
PZB Befehl

Gdzie tzw. "ostry" magnes 1000 Hz musi być zawsze potwierdzony przyciskiem "PZB Wachsam" przez maszynistę (ma na to 4 sekundy).




W standardzie zabezpieczeń PZB 90 wyróżniamy 3 typy pociągów:

1. Zugart O – Obere – Lekkie pociągi / Pociągi pasażerskie
2. Zugart M – Mittlere – Ciężkie pociągi / Pociągi towarowe
3. Zugart U – Untere – Bardzo ciężkie pociągi / Pociągi towarowe




Na przykładzie Zugart O - Obere - wytłumaczę zasadę działania:



PRZYKŁAD 1 (Normalny Monitoring 1000 Hz)

Lokomotywa mija magnes 1000 Hz, maszynista potwierdza to przyciskiem "PZB Wachsam".

Na kontrolce wyświetla się (migająca "85" i żółta lampka 1000 Hz):



Maszynista ma w tym momencie 23 sekundy aby zredukować prędkość do 85 km.
Po przejechaniu odcinka 700 m, na kontrolce żółta lampka 1000 Hz gaśnie, kontrolka 85 miga (odcinek jest dalej monitorowany!).
Maszynista może nacisnąć przycisk "PZB Frei" i wznowić normalną jazdę.



Po naciśnięciu przycisku "PZB Frei" kontrolka przestaje migać i maszynista wznawia normalną jazdę.





PRZYKŁAD 2 (Restrykcyjny Monitoring 1000 Hz)




Restrykcyjny monitoring 1000 Hz - Oznacza maksymalną dozwolona prędkość 45 km/h.



PRZYKŁAD 3 (Normalny Monitoring 500 Hz)




Lokomotywa mija magnes 500 Hz, nie może w tym momencie przekraczać prędkości 65 km/h.
Maszynista musi na odcinku 153 metrów, zredukować prędkość do 45 km/h.



PRZYKŁAD 4 (Restrykcyjny Monitoring 500 Hz)




Restrykcyjny Monitoring 500 Hz - Lokomotywa nie może przekraczać prędkości 45 km/h.
Maszynista musi na odcinku 153 metrów, zredukować prędkość do 25 km/h.

Przydatna może okazać się tabela PZB 90:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dallas dnia Sob 15:34, 02 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin