Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TUTORIAL: Jak repaintować lokomotywę ES64F4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubazadam97
Repainter



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:49, 19 Kwi 2014    Temat postu: TUTORIAL: Jak repaintować lokomotywę ES64F4

Ponieważ mi to wychodzi Smile, to chciałbym w takim tutorialu podzielić się swoją więdzą na temat repaintowania (a konkretnie zapisu plików) lokomotywy ES64F4. Wiele ludzi może znaleźć się w tej samej sytuacji co ja, więc, żeby tego uniknąć przygotowałem taką małą instrukcję:

1. Najpierw eksportujemy za pomocą programu RSBinTool te tekstury, które zamierzamy przemalować.
2. Gdy mamy już wszystkie pliki z nowymi malowaniami loka E189, po otwarciu programu DXTBmp, należy zwrócić uwagę kolejno na każdy oryginalny plik z oryginalnym malowaniem i sprawdzić format w jakim jest on zapisany (przykładowo DDS DXT3). Tu trzeba uważać, gdyż przy niektórych teksturach w programie DXTBmp w okienku w prawym górnym rogu wyświetla się tak zwana Alpha Channel. Należy zatem w górnym pasku wejść w zakładkę Alpha i wyeksportować je na pulpit, klikając Export Alpha Channel. Po wklejeniu przykładowo tekstury 189_frrl należy Alphę importować (wchodząc w tą samą zakładkę, klikamy tym razem Import Alpha Channel). Jest to o tyle ważne, że opierając się dalej na przykładzie pliku 189_frrl, jak nie zapiszemy pliku razem z Alpha Channel, nie będziemy mieli przezroczystych okien !
3. Po zapisaniu każdego pliku, przechodzimy do importu i zapisu plików w programie RSBinTool. Otwieramy z folderu lokomotywy plik TGPCDX i importujemy teksturę zapisaną w formacie DDS, zapisujemy jako - tu podajemy nazwę z pliku TGPCDX i gotowe !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falubazadam97 dnia Sob 14:16, 19 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin