falubazadam97
Repainter
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:49, 19 Kwi 2014 Temat postu: TUTORIAL: Jak repaintować lokomotywę ES64F4 |
|
|
Ponieważ mi to wychodzi , to chciałbym w takim tutorialu podzielić się swoją więdzą na temat repaintowania (a konkretnie zapisu plików) lokomotywy ES64F4. Wiele ludzi może znaleźć się w tej samej sytuacji co ja, więc, żeby tego uniknąć przygotowałem taką małą instrukcję:
1. Najpierw eksportujemy za pomocą programu RSBinTool te tekstury, które zamierzamy przemalować.
2. Gdy mamy już wszystkie pliki z nowymi malowaniami loka E189, po otwarciu programu DXTBmp, należy zwrócić uwagę kolejno na każdy oryginalny plik z oryginalnym malowaniem i sprawdzić format w jakim jest on zapisany (przykładowo DDS DXT3). Tu trzeba uważać, gdyż przy niektórych teksturach w programie DXTBmp w okienku w prawym górnym rogu wyświetla się tak zwana Alpha Channel. Należy zatem w górnym pasku wejść w zakładkę Alpha i wyeksportować je na pulpit, klikając Export Alpha Channel. Po wklejeniu przykładowo tekstury 189_frrl należy Alphę importować (wchodząc w tą samą zakładkę, klikamy tym razem Import Alpha Channel). Jest to o tyle ważne, że opierając się dalej na przykładzie pliku 189_frrl, jak nie zapiszemy pliku razem z Alpha Channel, nie będziemy mieli przezroczystych okien !
3. Po zapisaniu każdego pliku, przechodzimy do importu i zapisu plików w programie RSBinTool. Otwieramy z folderu lokomotywy plik TGPCDX i importujemy teksturę zapisaną w formacie DDS, zapisujemy jako - tu podajemy nazwę z pliku TGPCDX i gotowe !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falubazadam97 dnia Sob 14:16, 19 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|