Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady używania sygnałów dźwiękowych w Train Simulator.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WolnyKanał
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kętrzyn (Mazury)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:49, 27 Gru 2015    Temat postu: Zasady używania sygnałów dźwiękowych w Train Simulator.

Witam.

Zapraszam do zapoznania się z poradnikiem, który opisuje zasady używania sygnałów dźwiękowych w Train Simulator, a dokładnie kiedy, w jakich krajach używać klaksonów (horn) i dzwonków (bell):

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli administracja uzna wątek za przydatny proszę o przypięcie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WolnyKanał dnia Nie 1:50, 27 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:57, 27 Gru 2015    Temat postu:

Fajny i przydatny poradnik, dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:29, 27 Gru 2015    Temat postu:

Czy dla kolei angielskich, "wysoki ton" to Horn, a "niski ton" to "bell"? Bo chyba zwykle tylko te dwie opcje mamy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:29, 27 Gru 2015    Temat postu:

skinnyraf napisał:
Czy dla kolei angielskich, "wysoki ton" to Horn, a "niski ton" to "bell"? Bo chyba zwykle tylko te dwie opcje mamy?


Niektóre lokomotywy jak np Class 395 mają 2 tony horna. Bell czyli dzwonek bardziej jest dla pasażerów w pociągu i na stacji. Zwykle się go używa przed ruszeniem ze stacji lub wjeżdżając na stację. W Polsce dzwonek został zastąpiony gwizdkiem konduktorskim Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WolnyKanał
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kętrzyn (Mazury)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:11, 29 Gru 2015    Temat postu:

skinnyraf napisał:
Czy dla kolei angielskich, "wysoki ton" to Horn, a "niski ton" to "bell"? Bo chyba zwykle tylko te dwie opcje mamy?


A widzisz, zasugerowałem się dźwiękami Class 377 od Armstrong Powerhouse gdzie mamy dwa tony sygnału. Chociaż sprawdzałem Class 319, class 466 czy Class 365 i wszystkie miały dwa tony syreny. Niski pod "Spacją", a wysoki pod "B". Podejrzewam, że są pojazdy, które mają tylko jeden ton to wtedy zostaje używanie tylko jego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:27, 30 Gru 2015    Temat postu:

Tylko, że klawisz "B" jest opisany jako "Bell" w rozpisce klawiatury. Ale to pewnie wynika z tego, że w amerykańskich lokomotywach jest on rzeczywiście podpięty pod dzwonek.

W brytyjskich lokomotywach jest to chyba opisane jako "depot whistle" i zapewne tego należy używać.

Zaskoczyło mnie to, że według Twojego poradnika po minięciu "whistle board" należy używać gwizdka i to tylko w dzień, a nie w dzień klaksonu, a w nocy gwizdka.

Niektóre lokomotywy wydają się mieć pod spacją kombinację Horn-Whistle, czyli "Wysoki i niski" z Twojego poradnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WolnyKanał
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kętrzyn (Mazury)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:09, 30 Gru 2015    Temat postu:

Tu jest trochę namieszane w Train Simulator Wink
Reasumując brytyjskie pojazdy mają klakson (horn) o niskim tonie, klakson (horn) o wysokim tonie oraz niezależny gwizdek (depot whistle).

W brytyjskich pojazdach w Train Simulator pod klawiszem "Spacebar" mamy klakson (horn) o niskim tonie. Pod klawiszem "B" mamy klakson (horn) o wysokim tonie. Błędem jest to, że w Train Simulator w brytyjskich lokomotywach klawisz "B" jest opisany jako dzwonek. Przeszczepili na żywca opis z amerykańskich pojazdów.

Depot whistle jest to dodatkowy gwizdek, którego w standardowych pojazdach nie ma w Train Simulator (przynajmniej ja się nie spotkałem). Na szczęście Armstrong Powerhouse naprawiło niedopatrzenie i przykładowo w Class 377 ja mam tak:
"Spacebar" - niski ton
"B" - wysoki ton
"C" - depot whistle

Depot whistle doskonale słychać na tym nagraniu:

https://www.youtube.com/watch?v=k7A9S70y1LQ

Pierwszy jest własnie "depot whistle", a kolejny to już kombinacja klaksonu (horn) niskiego i wysokiego.

Tu nagrałem próbkę jak to wygląda w Class 377 z dźwiękami od Armstrong Powerhouse:

https://youtu.be/Ob9_bSMkNnk

Generalnie pojęcie "whistle board" może być mylące. Nie należy go utożsamiać z nazwami dźwięków. To jest po prostu tablica informacyjna mówiąca nam kiedy użyć klaksonu (horn). Zapewne ma to korzenie historyczne kiedy w parowozach były gwizdki parowe.
Po minięciu tej właśnie tablicy używa się niskiego tonu ("Spacebar") w dzień, a w nocy tylko w sytuacjach niebezpiecznych. Dlaczego niskiego ? Zapewne z uwagi na to, że jest on mniej agresywny dla ucha. Analogicznie jest z wysokim tonem, który jest donośniejszy.

Tak teraz sobie skojarzyłem, że Brytyjczycy czasem na klakson (horn) mówią whistle (gwizdek) stąd te wszystkie nieporozumienia. Na szczęście w oficjalnych dokumentach horn to horn czyli klakson/tyfon/syrena Wink

Muszę uzupełnić poradnik o pewne szczegóły Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WolnyKanał dnia Śro 14:10, 30 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:27, 30 Gru 2015    Temat postu:

To tak jak mówiłem: jest parę modeli, które po naciśnięciu spacji dają wysoki/niski. Bodajże HST albo Klasa 90... Coś, czym jechałem na ECML Peterborough-KX.

Edit: Nie, zarówno Klasa 90 jak i 91 mają low/high horn - w końcu 90 to Armstrong Powerhouse Smile ale 91 ma podobnie. Class 395 Javelin ma syrenę tylko pod spacją i chyba jest dwutonowa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skinnyraf dnia Śro 14:33, 30 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daplo4
Nowy forumowicz



Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:57, 16 Sty 2016    Temat postu:

a czy jest jakiś sposób by wymusić klakson na lokomotywach przez nas nie sterowanych? ruszających np. z peronu obok ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WolnyKanał
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kętrzyn (Mazury)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:43, 16 Sty 2016    Temat postu:

Dobre pytanie. Trzeba zapytać ludzi, którzy tworzą scenariusze czy jest możliwość zastosowania wyzwalacza dla lokomotywy sterowanej sztuczną inteligencją. To by było ciekawe i urealniające rozgrywkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin