Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiana dźwięku w wagonach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MajkelRDM
Nowy forumowicz



Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:51, 09 Sie 2017    Temat postu: Zmiana dźwięku w wagonach

Hej
Chciałbym zmienić na własne potrzeby dźwięki w wagonach AA_PassengerPack01 od Krzychu_K na te z OEBB . Nie wiem które pliki odpowiadają za które :/ Za wszelaką pomoc dziękuję.
MajkelRDM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:54, 17 Sie 2017    Temat postu: Re: Zmiana dźwięku w wagonach

MajkelRDM napisał:
Hej
Chciałbym zmienić na własne potrzeby dźwięki w wagonach AA_PassengerPack01 od Krzychu_K na te z OEBB . Nie wiem które pliki odpowiadają za które :/ Za wszelaką pomoc dziękuję.
MajkelRDM

Musisz edytować pliki bin każdego wagonu.
Otwierasz plik .bin RWTools i szukasz linijki:
<BogieAudioControlName>PolishAddons\AA_PassengerPack01\Audio\RailVehicles\Bogies\2axle_bogie</BogieAudioControlName>
Pogrubiony tekst to ścieżka do pliku odpowiedzialnego za dźwięki. Wpisz ścieżkę do kontrolera dźwięków którego chcesz użyć i zapisz zmiany. Powinno zadziałać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MajkelRDM
Nowy forumowicz



Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:51, 20 Sie 2017    Temat postu:

Mam problem Sad
Posiadam tylko aplikację RWAceTool a ona nie czyta plików .bin Sad((


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robwor
Użytkownik



Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:57, 20 Sie 2017    Temat postu:

Możesz wykorzystać RW-Tools.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
detlaw2
Użytkownik



Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:23, 10 Paź 2017    Temat postu:

Chciałem się podpiąć pod pytanie. Również chciałem poeksperymentować z podmianą dźwięków,ale zauważyłem pewien problem. Chciałem wykorzystać dźwięki z Trainworks,które dołączone są do darmowego wagonu alex na 3dzug. Zauważyłem jednak problem, ponieważ polskie wagony nie posiadają w pliku bin wagonu, wpisu związanego z plikami blueprint xml sterującymi dźwiękiem,a które to wpisy istnieją w niemieckich wagonach. Co za tym idzie wagon w czasie jazdy nie wydaje odgłosu hamowania,ani syku instalacji pneumatycznej.
Stąd pytanie,czy można coś zrobić,żeby w polskich wagonach podpiąć stosowne dźwięki z trainworks?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez detlaw2 dnia Wto 17:39, 10 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:54, 10 Paź 2017    Temat postu:

detlaw2 napisał:
Chciałem się podpiąć pod pytanie. Również chciałem poeksperymentować z podmianą dźwięków,ale zauważyłem pewien problem. Chciałem wykorzystać dźwięki z Trainworks,które dołączone są do darmowego wagonu alex na 3dzug. Zauważyłem jednak problem, ponieważ polskie wagony nie posiadają w pliku bin wagonu, wpisu związanego z plikami blueprint xml sterującymi dźwiękiem,a które to wpisy istnieją w niemieckich wagonach. Co za tym idzie wagon w czasie jazdy nie wydaje odgłosu hamowania,ani syku instalacji pneumatycznej.
Stąd pytanie,czy można coś zrobić,żeby w polskich wagonach podpiąć stosowne dźwięki z trainworks?


A więc tak. Po pobraniu wagonu w folderze Trainworks (Assets\DR\Bm235\Audio\Trainworks) masz 3 foldery:
Drehgestell - dźwięki wózków
Kupplung - dźwięki sprzęgów
Wagen - pozostałe dźwięki (piski, odgłosy itd)

Jeżeli chcesz by wagon wykorzystywał wszystkie dźwięki to musisz pozmieniać kilka rzeczy.

1. Zmiana dźwięków wózków.
Otwierasz plik bin wagonu i szukasz linijki BogieAudioControlName
Podajesz tam ścieżkę do pliku znajdującego się w folderze Drehgestell

2. Zmiana dźwięków sprzęgów.
Otwierasz plik bin wagonu i szukasz linijki CouplingAudioControlName
Podajesz tam ścieżkę do pliku znajdującego się w folderze Kupplung

3. Dźwięki dodatkowe.
Dźwięki dodatkowe dodaje się poprzez komendy child. Będziesz musiał dodać jedną komendę.
Przewiń otwarty plik na sam koniec.
Na samym końcu masz linijki:
Kod:
      </Children>
            </cEntityContainerBlueprint>
         </ContainerComponent>
         <ScriptComponent>
            <cScriptComponentBlueprint>
               <Name></Name>
            </cScriptComponentBlueprint>
         </ScriptComponent>
      </cWagonBlueprint>
   </Blueprint>
</cBlueprintLoader>


Przed tymi linijkami musisz dodać wpis:
Kod:
<cEntityContainerBlueprint>
                     <ChildName>Wagon Sound</ChildName>
                     <BlueprintID>
                        <iBlueprintLibrary>
                           <BlueprintSetID>
                              <iBlueprintLibrary>
                                 <Provider>DR</Provider>
                                 <Product>Bm235</Product>
                              </iBlueprintLibrary>
                           </BlueprintSetID>
                           <BlueprintID>Audio\Trainworks\Wagen\Bm235_Audio.xml</BlueprintID>
                        </iBlueprintLibrary>
                     </BlueprintID>
                     <Matrix>
                        <cHcRMatrix4x4>
                           <Element>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
                              e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</e>
                           </Element>
                        </cHcRMatrix4x4>
                     </Matrix>
                     <ParentNodeName></ParentNodeName>
                  </cEntityContainerBlueprint>


Czynności te powtarzasz dla każdego wagonu w którym chcesz zmienić dźwięki.
P.S
przed każdym e d:type dodaj znak <
Daj znać czy podziałało Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
detlaw2
Użytkownik



Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:31, 10 Paź 2017    Temat postu:

Dzięki, jak potestuje to zdam relację

Niestety,ale ta metoda powoduje crash gry juz na etapie wczytywania edytora składu Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez detlaw2 dnia Śro 0:27, 11 Paź 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:53, 11 Paź 2017    Temat postu:

detlaw2 napisał:
Dzięki, jak potestuje to zdam relację

Niestety,ale ta metoda powoduje crash gry juz na etapie wczytywania edytora składu Confused


To trochę dziwne bo u mnie działa. Na początku faktycznie wyskoczył błąd ale obecnie ładuje się normalnie. Jak możesz to zrób screena tego wpisu i wyślij Mi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
detlaw2
Użytkownik



Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:03, 11 Paź 2017    Temat postu:

wiec wyskakuje mi błąd:
Saved dump file to 'C:\TempDump\v.59.2a.dmp'


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:21, 11 Paź 2017    Temat postu:

detlaw2 napisał:
wiec wyskakuje mi błąd:
Saved dump file to 'C:\TempDump\v.59.2a.dmp'

Źle zrozumiałeś. Razz
Zrób screenshot wpisu który dodałeś do pliku bin wagonu albo podeślij Mi plik bin wagonu który modyfikowałeś. Chcę zobaczyć co jest nie tak Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
detlaw2
Użytkownik



Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:50, 11 Paź 2017    Temat postu:

Wstawiłem dokładnie tak dostosowany wpis tam gdzie kazałeś:
Kod:
<cEntityContainerBlueprint>
                     <ChildName>Wagon Sound</ChildName>
                     <BlueprintID>
                        <iBlueprintLibrary>
                           <BlueprintSetID>
                              <iBlueprintLibrary>
                                 <Provider>DR</Provider>
                                 <Product>Y-Wagen</Product>
                              </iBlueprintLibrary>
                           </BlueprintSetID>
                           <BlueprintID>Audio\Goerlitz_Vm_Sound_Blueprint.xml</BlueprintID>
                        </iBlueprintLibrary>
                     </BlueprintID>
                     <Matrix>
                        <cHcRMatrix4x4>
                           <Element>
                              <e>1</e>
                              <e>0</e>
                              <e>0</e>
                              <e>0</e>
                              <e>0</e>
                              <e>1</e>
                              <e>0</e>
                              <e>0</e>
                              <e>0</e>
                              <e>0</e>
                              <e>1</e>
                              <e>0</e>
                              <e>0</e>
                              <e>0</e>
                              <e>0</e>
                              <e>1</e>
                           </Element>
                        </cHcRMatrix4x4>
                     </Matrix>
                     <ParentNodeName></ParentNodeName>
                  </cEntityContainerBlueprint>


2. U góry wstawiłem wpis:
Kod:
<BogieAudioControlName>Trainworks\TW_Sound\Goerlitz_Vm\Audio\RailVehicles\Weiche\Goerlitz_Vm_Bogie_Audio_Control</BogieAudioControlName>


Poza tym nic nie zmieniałem w pliku bin. Sorry,ze tak wstawiam,ale nie bardzo wiem jak wysłać tu screenshot,albo plik Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin