Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Animowane tekstury

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:59, 02 Lip 2015    Temat postu: Animowane tekstury

Cześć. Wiecie coś może na temat animowanych tekstur i czy jest to wykonalne w blenderze? Znalazłem poradnik ale do 3dsmax. Jako tako animowaną teksturę potrafię zrobić ale nie wiem jak ją wyeksportować do gry by się animowała Sad

Przykład animowanej tekstury: https://www.youtube.com/watch?v=bNMjWx0QmrM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:27, 05 Lip 2015    Temat postu:

A nie można skorzystać po prostu z panelu animacji? Używam Blendera jak wiesz, ale jeszcze nie obczaiłem tej funkcji...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:03, 05 Lip 2015    Temat postu:

pawerybs napisał:
A nie można skorzystać po prostu z panelu animacji? Używam Blendera jak wiesz, ale jeszcze nie obczaiłem tej funkcji...

No to w panelu animacji właśnie się robi tą animację Very Happy
Niestety blender potem widzi to jako zwykłą teksturę. W logu po wyeksportowaniu igs pojawiają się wpisy:
AnimateUVs : 0
NumFrames : 0
FPS : 24
ScrollUVs : 0
ScrollU : 0.000000
ScrollV : 0.000000
więc bardzo możliwe że te opcje trzeba je jakoś włączyć albo dodać jakiś wpis do pliki IGS_ExpModFile.txt jak to miało miejsce z przezroczystością obiektów.

W 3ds max jest specjalna zakładka i opcja którą się włącza poprzez zaznaczenie ptaszkiem
[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety twórcy wolą używać super drogich programów do modelingu które są wręcz niedostępne dla zwykłego zjadacza chleba utrudniając nam życie . Gdyby nie to to zapewne już by było kilka polskich wagonów i lokomotyw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:57, 05 Lip 2015    Temat postu:

"Niestety twórcy wolą używać super drogich programów do modelingu które są wręcz niedostępne dla zwykłego zjadacza chleba utrudniając nam życie . Gdyby nie to to zapewne już by było kilka polskich wagonów i lokomotyw"

I tu się widzisz nie zgodzę Smile W Niemczech, gdzie jestem bardzo aktywny na dwóch forach, najbardziej popularny jest właśnie Blender, który daje możliwość zrobienia świetnych modeli - także pojazdów szynowych - i to za darmo. Za 3dCrafter trzeba zapłacić około 60 dolarów. Trochę to jest, ale też da się przeżyć. Używałem ten program i stworzyłem nieco modeli. Sęk w tym, że 90% osób w Polsce się po prostu nie chce. Ja ponad rok temu nie umiałem obsługiwać Blendera, ale ponieważ chciałem się rozwijać zostawiłem 3D Crafter i krok po kroku nauczyłem się co nie co w Blenderze. Program wymaga trochę uwagi, ale opanowując chociażby 30% jego funkcji można tworzyć przyzwoite modele Smile Trzeba tylko chcieć. Tutaj większość nastawiona jest na branie, ale nie będę tego po raz n-ty komentował Wink Cieszę się, że jest kolej na osoba, która tworzy modele Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:05, 05 Lip 2015    Temat postu:

Krzychu K napisał:
"Niestety twórcy wolą używać super drogich programów do modelingu które są wręcz niedostępne dla zwykłego zjadacza chleba utrudniając nam życie"


Pisząc to zdanie miałem głównie na myśli twórców gry. Może im nie wypada albo nie mogą używać darmowego programu do celów komercyjnych Very Happy
Gdyby nie te odwrócone osie w blenderze to już bym przekonwertował modele wagonów z msts (jest zgoda autora)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:59, 06 Lip 2015    Temat postu:

Mogą Smile Blendera można używać do celów komercyjnych. Wiele firm zresztą to robi. To projekt społeczny więc jak najbardziej można.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:41, 21 Lip 2015    Temat postu:

Już chyba wiem jak robić te animowane tekstury w blenderze by były widoczne w grze.
Wkrótce napiszę jakiś poradnik czy coś Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:36, 22 Lip 2015    Temat postu:

Byłoby fajnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin