Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dynamiczne oświetlenie w Train Simulat 2015

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyszka89
Nowy forumowicz



Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:17, 19 Lip 2015    Temat postu: Dynamiczne oświetlenie w Train Simulat 2015

Nigdzie nie mogę znaleźć opcji wyłączenie dynamicznego oświetlenia...Podobno wpływa to pozytywnie na zwiększenie ilości klatek w grze.Będę wdzięczny za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:40, 19 Lip 2015    Temat postu:

W pierwszym oknie jak wejdziesz w ustawienia, to jest pozycja nad opcją dynamiczne niebo - takie prostokąciki (po ostatniej aktualizacji są jakieś błędy w tłumaczeniu). Jak najedziesz na wybraną opcję to wyświetla się opis szczegółowy danej opcji (funkcja ta uruchamia efekty dynamicznego generowania cieni i oświetlenia...)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafi_gryf dnia Nie 13:41, 19 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyszka89
Nowy forumowicz



Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:21, 19 Lip 2015    Temat postu:

Dzięki wielkie Smile Przyjdę do domu to zobaczę no i ocenie czy faktycznie ilość FPS się jakoś zwiększa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:46, 20 Lip 2015    Temat postu:

Dynamiczne oświetlenie to byłaby chyba jedna z ostatnich rzeczy, które bym wyłączał. Może zacznij od zmniejszenia antyaliasingu (zwłaszcza SSAA potwornie obciąża, MSAA jest dużo lżejsze), wyłącz Głębię Ostrości, zmniejsz jakość cieni i wody, wyłącz roślinność generowaną proceduralnie - no i oczywiście wyłącz dynamiczne niebo.

...ale być może już masz wszystko poobcinane, i pozostaje już tylko wyłączenie dynamicznego oświetlenia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyszka89
Nowy forumowicz



Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:58, 20 Lip 2015    Temat postu:

Niestety próbowałem ze wszystkim.Wczoraj wyłączyłem to oświetlenie i nie dość ,że efekty były mizerne dla poprawy FPS to wyłączenie tej opcji praktycznie zabiło grafikę. No cóż,trzeba mieć nadzieję,że TS2016 już taki nie będzie(inny silnik).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dyszka89 dnia Pon 9:58, 20 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:16, 20 Lip 2015    Temat postu:

TS2016 to będzie jeszcze ten sam silnik. Od wielu miesięcy nie było żadnych nowych informacji o nowej wersji opartej na Unreal Engine 4 - więc tu bym się nie nastawiał.

Jaki masz sprzęt i czy problemy pojawiają się na wszystkich trasach? W jakiej rozdzielczości grasz?

Ja sam nie mam idealnie, bo nowsze trasy, przy umiarkowanych ustawieniach, dławią się na większych stacjach (antyaliasing przewodów trakcyjnych wykańcza mi system).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyszka89
Nowy forumowicz



Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:16, 20 Lip 2015    Temat postu:

Nie mam jakiegoś super sprzętu,ale przewyższa rekomendowane...Core 2 Quad 2.33 GHz 6 GB RAM Radeon 7750 2 GB RAM.To GTA V mi się nie cięło na średnich...A tutaj nawet na niskich się tnie. Co prawda nie na wszystkich trasach,głównie się ścina jak dojeżdżam do większych stacji a tak to się przycina cyklicznie co 10 sekund jakoś.Nie tyle co przycina a rwie..Szukałem wszędzie rozwiązań,próbowałem z grafiką i na to po prostu nie ma lekarstwa...To tak samo jak Microsoft Flight Simulator X - wymagania z poprzedniej epoki a tnie jak cholera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:37, 20 Lip 2015    Temat postu:

To by sugerowało, że problemem raczej jest dysk niż grafika. Problemem może być też pamięć, jeśli grasz na dużej rozdzielczości.

Silnik jest dziadowski i nie ma co ukrywać. Chwilowe spadki liczby klatek to norma. Powinno się jednak dać uzyskać w miarę stabilne 30 klatek/s. Można ograniczyć (przez parametry uruchamiania) na twardo do 30 klatek - wtedy te spowolnienia nie będą tak bolały.

Jeżeli wyjątkowo źle jest na dużych stacjach z trakcją napowietrzną, to problemem jest AA. Niektóre modele pociągów (np. ten amerykański EMU z trasy New York-New Haven) znane są z tego, że zabijają grę - jak masz parę takich na stacji, to możesz się spodziewać 15-20 klatek. To samo jest z dowolnymi trasami, jeżeli na stacji masz dużo (zwłaszcza różnych) pociągów - London Victoria jest z tego słynny. Taki lajf.

Trzeba znaleźć jakieś zdrowe optimum: akceptowalne, chociaż niskie, fps na dużych stacjach, a jednocześnie rozsądną jakość na trasie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyszka89
Nowy forumowicz



Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:03, 20 Lip 2015    Temat postu:

Być może ,że to dysk nie jest pierwszej świeżości...SSD by pomógł? Gra ktoś na SSD ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin