Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Blender to .igs Google Sketchup, poradnik.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KZK/GOP
Nowy forumowicz



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:06, 03 Kwi 2013    Temat postu: Blender to .igs Google Sketchup, poradnik.

Witam,

Postaram się wytłumaczyć jak pobrać budynek z google sketchup wyeksportować go do modelu .3ds a później do formatu .igs jaki odczytuje RailWorks.


Potrzebne programy;
-Google SketchUp 8
-Blender oczywiście.
-plugin do blendera, bez niego się nie obejdzie ponieważ dzięki niemu uzyskamy format .igs podam link na pw bo tutaj nie mogę jeśli będziecie mieli problem ze znalezieniem jakiegokolwiek programu zapraszam na pw, podam link do mojego chomika.


1. Pobieramy interesujący nas obiekt, w moim przypadku jest to Katowicki spodek.



2. Żeby był porządek tworzymy folder, ja stworzyłem pod nazwa "spodek" i w nim tworzymy podfolder "textures".


3. Nasz model otwieramy programem Google SketchUp 8 i zobaczymy nasz model tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz wybieramy File->Export->3D Model.. i wybieramy nasz folder "textures". W naszym folderze powinien się pojawić model .3ds i pliki JPEG, pliki JPEG są to tekstury naszego modelu.


4. Teraz zaczynamy zabawę z blenderem, jeśli posiadacie już plugin możemy przejść do zabawy.


Uruchamiamy blendera.
File-> import -> 3D Studio [.3ds] i szukamy naszego modelu .3ds
Teraz skalujemy wielkość przytrzymując klawisz "s" i skalujemy go ruchem myszki. teraz klikamy na "texture"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
i nasz obiekt jest o teksturowany, teraz wybieramy File -> Export -> TS20xx IGS [.igs]
[link widoczny dla zalogowanych]

dodam ze nasz model może posiadać kawałek mapy, usuwamy go klikając na to myszka i jak podświetli się nam interesujący nas kawałek usuwamy za pomocą klawisza "delete"

i już mamy nasz model w formacie .igs dalej nie będę tłumaczył bo poradnik jest zrobiony. Cool

Plugin instalacja:
pobieramy plugin
[link widoczny dla zalogowanych]
wypakowujemy do folderu bez znaczenia gdzie.
uruchamiamy blendera.
File -> User Preferences
wchodzimy w zakładkę "Addons"
na dole mamy "instal addon..
szukamy folderu gdzie wypakowaliśmy wszystko i klikamy na cala zawartość dwa razy na każdy widoczny plik. Następnie klikamy na "Save As default" i to wszystko Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KZK/GOP dnia Czw 19:40, 04 Kwi 2013, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:07, 03 Kwi 2013    Temat postu:

O rany! nawet nie wiesz, jak bardzo posunąłeś polskie RW w przyszłośćSmile jutro do tego się zabieram (tylko ten plugin plis jeszcze z instrukcją, gdzie go wrzucić) i jak to będzię dzialało, to będzie na prawdę mocne wydarzenie;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KZK/GOP
Nowy forumowicz



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:36, 03 Kwi 2013    Temat postu:

xrayPL napisał:
O rany! nawet nie wiesz, jak bardzo posunąłeś polskie RW w przyszłośćSmile jutro do tego się zabieram (tylko ten plugin plis jeszcze z instrukcją, gdzie go wrzucić) i jak to będzię dzialało, to będzie na prawdę mocne wydarzenie;)


Ok, już nie wiedziałem ze taka prosta rzecz tak pomoże Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:56, 04 Kwi 2013    Temat postu:

Skąd pobierasz modele do google sketchup? ja znalazłem coś takiego, co mi jest bardzo potrzebne: [link widoczny dla zalogowanych] tylko nie wiem jak pobrać. Napisałem do autora:)

Oraz: nie mogę eksportować do 3ds. Co mam pobrać? Jakiś plugin?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xrayPL dnia Czw 15:33, 04 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KZK/GOP
Nowy forumowicz



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:59, 04 Kwi 2013    Temat postu:

xrayPL napisał:
skąd pobierasz modele do google sketchup? ja znalazłem coś takiego, co mi jest bardzo potrzebne: [link widoczny dla zalogowanych] tylko nie wiem jak pobrać. Napisałem do autora:)

Oraz: nie mogę eksportować do 3ds. Co mam pobrać? Jakiś plugin?



Pobierz Google SketchUp 8 zaznaczam ze wersje '8' i powinno być wszystko w porządku, co do modelu poczekaj na odpowiedz autora bo on go nie udostępnił do pobrania, może się zgodzi i udostępni go Tobie
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:30, 04 Kwi 2013    Temat postu:

mam wersję google sketchup 8 darmową. Przecztałem, że darmowa nie exportuje;(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KZK/GOP
Nowy forumowicz



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:34, 04 Kwi 2013    Temat postu:

xrayPL napisał:
mam wersję google sketchup 8 darmową. Przecztałem, że darmowa nie exportuje;(

Nom, darmowa nie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:04, 04 Kwi 2013    Temat postu:

dobra to gdzie jest to "texture" na które trzeba kliknąć po skalowaniu w blenderze z kolei?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KZK/GOP
Nowy forumowicz



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:29, 04 Kwi 2013    Temat postu:

xrayPL napisał:
dobra to gdzie jest to "texture" na które trzeba kliknąć po skalowaniu w blenderze z kolei?


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:41, 04 Kwi 2013    Temat postu:

Dzięki KZK, ja co prawda nie używam Blendera tylko 3D Canvas, ale przynajmniej część tutorialu może się przydać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:47, 04 Kwi 2013    Temat postu:

nom dzieki:) fajnie że doszły skrinszoty. Nigdy bym nie znalazł tego:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KZK/GOP
Nowy forumowicz



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:34, 05 Kwi 2013    Temat postu:

xrayPL napisał:
nom dzieki:) fajnie że doszły skrinszoty. Nigdy bym nie znalazł tego:)

A wyeksportowałeś już model do formatu .igs i wstawiłeś do RW ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:06, 05 Kwi 2013    Temat postu:

nie. mam problem z eksportowaniem. Wywala jakiś plik tekstowy i nic pozatym:(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KZK/GOP
Nowy forumowicz



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:40, 05 Kwi 2013    Temat postu:

xrayPL napisał:
nie. mam problem z eksportowaniem. Wywala jakiś plik tekstowy i nic pozatym:(


Ten plik tekstowy to właśnie format .igs Twisted Evil ale zajrzyj do zawartości [otwórz notatnikiem] i napisz tu co pisze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:10, 06 Kwi 2013    Temat postu:

no a gdzie tekstury i inne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin