Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Konwersja z MSTSa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:33, 21 Sty 2014    Temat postu:

Green podesłałbyś mi model?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:41, 23 Sty 2014    Temat postu:

Napisałem do Andrzeja w sprawie konwersji modeli do Railworks. Jeżeli się zgodzi, to zaczynam na poważnie zabawę z tym, więc sam nie będziesz. Chciałbym zacząć od SA134, który już odpowiednio przygotowałem do "transformacji". Na razie wracam do wiki i czytam sobie o magii skryptów.
Może coś z tego będzie. Bardzo ucieszyłoby mnie zobaczenie Twoich modeli w railworks Green Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lalek dnia Czw 21:42, 23 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Green
Nowy forumowicz



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gród Piastów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:30, 25 Sty 2014    Temat postu:

Jak mówią Rosjanie pożyjemy, zobaczymy.
Niewątpliwie RW w Polsce nie będzie miał łatwo, większość udziałów w rynku ma co raz ciekawszy Trainz (najwięcej polskich dodatków, nowe opcje symulacji), kroku stara się mu dotrzymać nasz rodzima Maszyna ze swoim wysokim realizmem jazdy, który ma wielu fanów pomimo ubogiej grafiki. Kilka procent zostaje dla MSTS, jednakże to już schyłkowy symulator skazany na powolne zapomnienie, dla którego jedynym ratunkiem może być jego kontynuacja w postaci ORTS, jeśli doczekam się tam m.in. kabin 3D. Pozostałe programy pomijam, bo zainteresowanie nimi jest na poziomie błędu statystycznego.
Wracając do RW szanse na jego rozwój widziałem w szybkiej (legalnej) konwersji podstawowego dla "PKP" taboru z innych symulatorów, co mogą by w późniejszym czasie przyciągnąć kolejnych graczy, z pośród których narodziliby się nowi twórcy dodatków.
Jednakże przy tak silnej konkurencji dobrze byłoby mieć chociaż jeden model wykorzystujący w pełni wszystkie możliwości symulatora, coś na miarę czeskiej serii 151, plus jedną trasą z polską infrastrukturą i otoczeniem, coś takiego pomału realizuje się w tematyce tramwajowej.
W przeciwnym wypadku w Polsce RW stanie się symulatorem dla zamożnych miłośników zachodnich kolei.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Green dnia Sob 14:39, 25 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:48, 25 Sty 2014    Temat postu:

Green, proszę Cię! "Coraz ciekawszy" Trainz?? Przecież Trainz od lat pokazuje to samo! Kolorowe obrazki i zbyt intensywne barwy. Mi się nie podoba, o MSTS nie wspomnę. Też w niego grałem, ale to kompletna staroć... RailWorks to obecnie najszybciej rozwijający się symulator kolei na świecie. Jakoś Niemcy, Brytyczycy, Amerykanie, nawet Rosjanie czy Czesi potrafili isę przestawić i już produkcja idzie w tym kierunku... U nas też można. I nieskromnie powiem - ja i kliku kolegów na tym forum jesteśmy tego dowodem. Ok, nie wziąłem się za wagony i lokomotywy z braku czasu. Łatwiej jest mi zrobić obiekty statyczne, czy wskaźniki kolejowe, bo mniej trzeba nad tym siedzieć i szybciej są efekty, ale wiem, że już mamy bardzo zdolnych kolegów na forum, którzy tworzą pojazdy szynowe do RW od zera. Dajmy sobie czas! Idziemy w dobrym kierunku!

I jeszcze jedno... to, że co jakiś czas kupię sobie model za 12-15 euro nie znaczy, że jestem "zamożnym miłośnikiem zachodnich kolei"... Wszystko kosztuje, także zrobienie dobrego modelu. Nie wiem dlaczego tak wielu się burzy, że masa modeli jest odpłatna. Co w tym dziwnego? To masa pracy i czasu włożonych w taki projekt. Ja rozumiem to bardzo dobrze, że ktoś żąda pieniędzy za swój model.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawerybs dnia Sob 21:51, 25 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:10, 26 Sty 2014    Temat postu:

lalek napisał:
Napisałem do Andrzeja w sprawie konwersji modeli do Railworks. Jeżeli się zgodzi, to zaczynam na poważnie zabawę z tym, więc sam nie będziesz. Chciałbym zacząć od SA134, który już odpowiednio przygotowałem do "transformacji". Na razie wracam do wiki i czytam sobie o magii skryptów.
Może coś z tego będzie. Bardzo ucieszyłoby mnie zobaczenie Twoich modeli w railworks Green Wink

Również pisałem, ale bezskutecznie Sad

Jeśli się Tobie uda coś wskórać, to będzie przełom. Oskryptowanie wagonów nie będzie chyba aż takie trudne... Lokomotywy gorzej, ale damy radę!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 6:41, 26 Sty 2014    Temat postu:

Odnośnie konwersji modeli z msts, to uważam że taki przełom już nastał i jest widoczny na tym obrazku stronę wcześniej. Nie wiem jak było, ale po tym co przeczytałem wnioskuję, że Green zawiesił pracę z powodu braku zainteresowania i jasno określił się co mógłby, a może nawet chciałby zrobić, a czego robić nie chce. Ja z kolei nie wiem jak to ugryźć. Skryptami trochę się już bawiłem z różnym skutkiem, ale nie tworzyłem niczego od podstaw. Żeby przerzucić model z msts najlepiej byłoby mieć płatne wersje oprogramowania, z czego 3ds Max 2014 nie pozwala eksportować modeli do RW, 3d Crafter w darmowej wersji także nie, a blender - ten akurat jest darmowy - niszczy plik 3ds. i bryła przypomina origami. Możliwe, że istnieją wtyczki, które pozwalają na taką operację, ale ja ich nie znalazłem.
SA134 w Blenderze wygląda tak, czyli wygląda świetnie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Program niszczy także elementy animowane, więc jest prima sort.
3ds nie ma z tym problemu i prócz kilku poprawek nie trzeba za dużo dłubać:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jednak brak wtyczki nie pozwala na eksport.
Mimo wszystko obawiam się, że eksport modelu to ta łatwiejsza część całej tej zabawy.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez lalek dnia Nie 6:43, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:11, 26 Sty 2014    Temat postu:

Ja mam craftera, którym eksportuję do rw Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:57, 26 Sty 2014    Temat postu:

A ja słonia w karafce. Nic mi po tym, że Ty go masz. Ja Crafterem się nie umiem posługiwać, także będzie ciężko. A darmowy Crafter nie potrafi nawet wczytać tego szynobusu, bo plik jest dla niego za duży i pokazuje komunikaty o błędach:
[link widoczny dla zalogowanych]
Skończy się tak, że z braku odpowiednich programów temat zostanie zakończony, zanim się zaczął.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lalek dnia Nie 14:59, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Green
Nowy forumowicz



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gród Piastów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:18, 26 Sty 2014    Temat postu:

pawerybs nie od dziś wiadomo, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, więc nie mam zamiaru z nikim się spierać który symulator jest lepszy i czy kilkanaście euro za model to mało czy dużo.

lalek to faktycznie trochę słabo, jeśli jest tak jak mówisz. Ja swego czasu korzystałem z darmowej wersji 3ds maxa 2012 dla studentów, gdzie eksport do igesa możliwy był z automatu, gdzieś na dysku mam pluginy do starszych wersji 3ds maxa.
Efekt importu do blendera nie jest taki tragiczny. Wydaje się, że starczy tylko obrócić i poprzesuwać widoczne elementy. Chyba że skopane jest ich mapowanie, wtedy to faktycznie gra nie warta świeczki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:39, 26 Sty 2014    Temat postu:

Palnałem gafę, bo nie sprawdziłem tego dobrze. Na laptopie mam te wszystkie programy, ale w wersjach testowych bądź niekomercyjnych. Zasugerowałem się tym, że kiedy pobierałem triala autodesk, to było tam napisane, że obsługuje wszystko, ale przez 30 dni. To nie prawda, bo na domowym PC mam pełną wersję i ona ma taki eksport już wbudowany. Nie ma co prawda wtyczki kuju i muszę ją znaleźć, ale eksport do .igs jest. Program niszczy animację, czy mapowanie tylko w przypadku nieodpowiedniego posługiwania się nim. Teraz wrzuciłem model jeszcze raz do msts i animacje, a także mój LOD działa i ma się dobrze, więc chyba jest ok. W związku z tym, że 3ds max ma prawie wszystko czego potrzebuję, kończę swoją przygodę z Crafterem i Blenderem. Nie wiem czy wystarczy tam tylko poprzesuwać bryły, ale wydaje mi się to bardziej zagmatwane i nie warte świeczki. Myślę, że jeżeli znajdę wtyczkę KUJU, to już dziś da się postawić szynobus w RW jako obiekt i będę się tym bawił. Później to już "tylko" pisanie skryptu, z czego chcę na początek wykorzystać istniejące już przykłady, które posiadają podstawowe możliwości. Nawet jeśli się to uda, to i tak mam(y) problem, bo ja nigdy nie prowadziłem szynobusu na szlaku, więc prócz teorii i tak nie mam pojęcia o fizyce jazdy Smile Na szczęście mnóstwo tematów o tym jest na forum UK, więc prędzej czy później da się do czegoś dojść.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:25, 26 Sty 2014    Temat postu:

Własnie tak o tym myślałem, by na poczatek porobić po prostu wersje do prostej jazdy. Bez jakichś tam rozwinięć skryptu, to można zrobić potem. Wystarczy popatrzeć na chłopaków z Trainz, gdzie dopiero teraz robią Maszynowe kabiny do SU45, EU07 itd Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:38, 26 Sty 2014    Temat postu:

lalek - wybacz, ale reprezentujesz typowe podejście Polaka... chciałbym coś zbudować, ale te programy są takie drogie! Trzeba coś zainwestować żeby były efekty. Także finansowo. Ja kupiłem swojego czasu 3D Crafter (około 60$ więc nie majątek) i PhotoShopa. Żaden program w wersji darmowej nie spełni Twoich oczekiwań.
A propos 3D Craftera - to świetny intuicyjny program i nie ustępuje w niczym bardzo drogiemu 3dMax.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:02, 26 Sty 2014    Temat postu:

^^^

lalek napisał:
...bo na domowym PC mam pełną wersję i ona ma taki eksport już wbudowany. Nie ma co prawda wtyczki kuju i muszę ją znaleźć, ale eksport do .igs jest...


Wybaczam. Nie doczytasz, a rzucasz takimi tekstami. Ale mi to tam parasol.
Tak jak zostało to już gdzieś na forum napisane ArtPlugins nie są kompatybilne z wersją 2014. Ostatnia wersja, z którą działają to wersja x86 2011. Poczytałem o tym trochę i nie jest prawdą, że pluginy nie działają z wersją systemu OS-64bit. Działają, po prostu 3ds Max musi być x86 a nie 64. Na szczęście mam gdzieś w dalszym ciągu 3D Studio Max 9, która obsługuje te pluginy, więc po uporaniu się z tym wrócę do tematu. Muszę jeszcze tylko doczytać o sposobie teksutrowania i mapowania do Railowrks, bo te kilka rzeczy, które przeniosłem z msts-a ze dwa lata temu wyglądają dość średnio i na pewno da się coś z tym jeszcze zrobić.
Ile poly mają przeciętnie modele do Railworks? Dwa człony SA134 mają razem prawie 23tys., a dodane przeze mnie kilka elementów daje dodatkowy tysiąc. Gdyby wymodelować kabiny w 3d to myślę, że można to zamknąć w 30 tysiącach, więc wg. to chyba nie aż tak dużo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lalek dnia Nie 22:13, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Green
Nowy forumowicz



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gród Piastów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:34, 19 Mar 2014    Temat postu:

Jeśli chodzi o moje zabawy z konwersją modeli to nastąpił mały przełom, udało mi się wprowadzić dodatek z MSTSa jako wagon towarowy, który prawidłowo toczy się po torach, wpisuje się w łuki (z tym miałem spory problem) oraz sprzęga się z pozostałym taborem w RS.
Kolejny etap to stworzenie elektrowozu o funkcjonalności loków wbudowanych do RW 2012. Dam znać jeśli coś sensownego z tego wyjdzie.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:33, 19 Mar 2014    Temat postu:

A myśmy stwierdzili, że modele z MSTSa są jednak zbyt mało szczegółowe, by je wiernie przenosić, zatem wykorzystujemy tylko niektóre elementy. Poza tym nie wszystko da się oskryptować tak, by wykorzystać model w całości, więc niektóre rzeczy trzeba od nowa zrobić jak np. drzwi. Jednak pomoc Andrzeja od modeli MSTS pewnie okaże się i tak znacząca.

proponuję śledzić poczynania na facebooku również: [link widoczny dla zalogowanych]

(nie wiem czy dobrze link podałem)

a oto np. wózek 4anc, który robię Smile [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin