Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parowóz stanął i nie chce ruszyć.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El-Maniaque
Nowy forumowicz



Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:46, 15 Sty 2013    Temat postu: Parowóz stanął i nie chce ruszyć.

Witam


Mam kolejny kłopot.
Na trasie Siegen-Hagen w jednym ze scenariuszy przy wjeździe pod górę parowóz stopniowo zaczął zwalniać, stanął i za diabła nie chce ruszyć.
Poprzesuwałem wszystkie wajchy, rewersy itp, odparowałem go i dalej stoi. Może skończyła się woda, a ja nie wiem, jka ją uzpełnić.
POmóżcie, co trzeba zrobić, aby ruszyć? Próbowałem z rewersem na środku w pozycji do przodu, przepustnica na maksa, na połowie i też nic.

POzdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:56, 15 Sty 2013    Temat postu:

Jaki parowóz i jakie ciśnienie masz w kotle ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El-Maniaque
Nowy forumowicz



Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:11, 16 Sty 2013    Temat postu:

Parowóz to: BR52 2-10-0
Ciśnienie chyba bardzo małe, ale nie wiem, jak je wyregulować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:15, 16 Sty 2013    Temat postu:

Też mam problem z obsługą parowozów... udało mi się jakoś utrzymać prędkość i dojechać po czasie do wyznaczonego celu, ale też mi zwalnia:(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:37, 16 Sty 2013    Temat postu:

BR52, to fajna maszyna, taka wdzięczna. W RW w porównaniu do MSTS-a jest prostsza w obsłudze i na dodatek zachowuje się żwawiej. Ale do rzeczy:
Najsampierw to pozwól na to, aby ciśnienie wzrosło. Włącz hamulce, zrzuć nastawnik na pozycję blisko neutralnej, oczywiście przepustnica na wartość 0 i zaczynamy. Wyłącz inżektory, odpal na maksa dmuchawę, otwórz klapy i podrzuć węgla. Obserwuj manometr ciśnienia. Kiedy tylko będzie się zbliżał do nominału - ruszaj ! Cool Nie czekaj aż nabije nominał. A żeby ruszyć :
Wyłączasz dmuchawkę, klapy popielnika zamknij całkiem, bądź zostaw na minimum nastawnik jazdy (czy tam nastawnica) na pozycję prawie najwyższą, luzujesz heble, a potem delikatnie i stopniowo przepustnica, a skoro ruszasz pod górkę to i akcja piach może zaistnieć.
Oczywiście nic nie wspominałem o kotle i tak dalej, ale kto by się tam przejmował Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lalek dnia Śro 0:46, 16 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El-Maniaque
Nowy forumowicz



Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:18, 16 Sty 2013    Temat postu:

Jak na razie nie udało się ruszyć pomimo stosowania się do Twoich rad Lalek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:52, 16 Sty 2013    Temat postu:

TS2012 Manual pdf napisał:
1. Release your brakes. Once they are fully released and the brake pipe pressure becomes constant (see the pressure display), apply the brakes slightly until they are in the Running position. Leaving them in the Release position would waste steam.

2. Wind the reverser fully forwards.

3. Open the regulator to about 50% and the train starts to move.

4. When you reach about 10mph, wind the reverser back to about 45%.

5. As you pick up speed, continue to wind the reverser back until it is about 15-20%.


To działa tak że im szybciej jedziesz tym mniej % reversera (klawisze W i S), bo on działa jak przełożenie w skrzyni biegów, max to bieg 1 (ruszanie), 50% śrefnie prędkości, 20% jak 5-bieg (duże prędkości). Natomiast Regulatorem (klawisze A D) to sobie reguluj tak by koła w poślizg nie wpadały, przy wyższych prędkościach może być max (przy przyspieszaniu).

Może jeździsz cały czas na reverserze na full i dlatego tak szybko pozbywasz się wody. Przynajmniej w MSTS tak by było ale tu choć na razie mało jeździłem parowozami to system działania parowozu jest podobnie odwzorowany (podobnie w MSTS też można było grać z Autopalaczem, lub samemu zarządzać kotłem).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Czw 0:32, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:47, 18 Sty 2013    Temat postu:

Cóż, ja parowozami już trochę przejeździłem i mi jakoś udaje się ruszyć. Miałem na myśli dokładnie to, co napisał Gordon. Nastawnice można porównać do skrzyni biegów w samochodzie, ma ona po prostu więcej przełożeń. Co do regulatora, to ja zwiększam jego otwarcie stopniowo, zwłaszcza kiedy nie znam dobrze parowozu. Nie wiem czy tutaj ma coś do rzeczy to, czy używasz automatycznego palacza, czy nie (w msts ma), gdyż ja w rw zacząłem od opcji bez niego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:10, 18 Sty 2013    Temat postu:

Teraz spróbowałem tego niby Ty2 i on ma błąd konfiguracji pliku sterującego (nie wiem jak Wy to nazywacie w RW, w MSTS to były pliki eng), bo ta lokomotywa rusza z kopyta po dodaniu nastawnika (regulatora) nawet jeśli nawrotnik (reverser), jest w pozycji 0. Czyli bug nie wychwycony przez testerów. Dotatkowo na początku zadania mam poprosić klawiszem TAB o przejazd na czerwonym, dostaje komunikat, że zezwolono, a po przejechaniu wywala, że przejechałem na czerwonym... (oczywiśnie można w ustawieniach wyłaczyć, "Wyjdż po przejechaniu sygnału niebezpieczeństwa") ale wtedy do statusu misji zapisuje błąd operacyjny, czyli samo zadanie też ma bug już na początku. Stwierdziłem zatem, że nie chce mi się grać lokomotywą z błędem w zadanie z błedami. Jedyny duży PLUS tej lokomotywy, to że uwzględniono poślizg kół.

Lokomotywy Angielskie natomiast mają skonfigurowany poprawnie nastawnik (regulator) i nawrotnik (reverser), niestety nie zaimplementowano im nie wiadomo dlaczego poślizgu kół, a to w parowozach szczególnie mocno występuje i dawanie na starcie nastawnika na max to fikcja, bo to wygląda tak:

http://youtu.be/04rM6W7Uct0

Tu piękna helena 2 razy wpada w poślizg przy ruszaniu.

Znów też brak snopu światła, w wieczornej misji gdzie mam zdążyć na piwko do pubu. Jeżeli ktoś twierdzi, że w swoim RW lokomowywy ze starego RS mają snop światła to proszę udokumentować screenshotem, na moim widać brak snopu światła co w nocy jest bez sensu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie jest dla mnie zrozumiałe, dlaczego skoro teraz RW oferuje snop światła, to czemu nie dodano tego efektu też starszym lokomotywom z RS, skoro są załączone na oficjalnej płytce DVD RW3. Czy to by długo trwało to dodać, no nie ale autorzy zrobili kopiuj, wklej i tyle.

Ogólnie patrząc na to co oferują autorzy gry, to w ich taborze i zadaniach ciągle napotykam jakieś niedoróbki. Jednak zapewne w sieci są parowozy mające poprawną konfigurację sterowania + poślizg kół + światła. Bo ogólnie RW to po testach (mam już 40 godzin gry) to moim zdaniem świetna platforma dla tworzenia zaawansowanej symulacji kolei co pewnie Czesi i Rosjanie niedługo uczynią, ale standardowe misje i składy to nie to co można by z tej gry wycisnąć. No a jeśli autor w nazwie pisze "SIMULATOR" to oczekuje symulacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pią 14:16, 18 Sty 2013, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:17, 18 Sty 2013    Temat postu:

Ze wszystkim się absolutnie zgadzam, a o 52 pisałem już na forum msts-a w poddziale o rw. Poprawione skrypty do angielskich lokomotyw można znaleźć na UKTrainsim, o ile dobrze pamiętam. Świateł dalej nie mam i też mnie to spienia. To znaczy nie mam ich w podstawowych modelach, bo np. v Voyagerze 221 mam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El-Maniaque
Nowy forumowicz



Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:30, 18 Sty 2013    Temat postu:

Ten brak świateł, to faktycznie masakra.

Wkurzyłem się i rozpocząłem zadanie od nowa. Udało się dalej zaqjechać, zapisałem stan gry w miejscu gdzie parowóz jedzie pełną szybkością, ale zaczyna zwalniać.
I teraz dylemat, co zrobić by nie stanął całkowicie, czy to samo, o czym pisa Lalek wyżej przy zastopowanym parowozie? Oczywiście zacząłem się już stosować do odpowiedniego wykorzystywania nastawnika przy dużej prędkości na 20 procent itp. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:43, 18 Sty 2013    Temat postu:

Pytanie jakie masz ciśnienie w kotle w momencie, kiedy Tobie zwalnia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El-Maniaque
Nowy forumowicz



Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:46, 28 Sty 2013    Temat postu:

Poddałem się w końcu i ruszyłem od opczątku z włączonym autopalaczem. Przejechałem całą trasę bez kłopotu, ale bez jakiejś większej satysfakcji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:13, 29 Sty 2013    Temat postu:

Tak ale dalej nie powiedziałeś jakie miałeś ciśnienie w kotle, bo ja myślę, że za szybko zużywałeś parę i za wolno ją produkowałeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El-Maniaque
Nowy forumowicz



Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:32, 30 Sty 2013    Temat postu:

Nie powiedziałem, jakie ciśnienie bo nie moglem tego ogarnać Very Happy


NIe chcę wyjść na jakiegoś lamera, ale po prostu jestem słabowidzem i troche tyc liczników nieogarniam Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez El-Maniaque dnia Pon 22:09, 04 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin